Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen lader ikkje, Usikker på om det er ledninga eller intaket. Garanti? Halvt år gammal HP bærbar.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har prøvd med eit adapter som funket, men så kommer det til intaket påå pcen... det er ødelagt også...

Men pris og tid på reperasjon og kor skal eg sende den?

dette er en ladepinne som sitter loddet fast til hovedkortet, så du må bytte hovedkort hvis ikke du vet om noen som er drevne med lodding

Tipper det vil koste alt fra 3000 til 6000

Lenke til kommentar
har prøvd med eit adapter som funket, men så kommer det til intaket påå pcen... det er ødelagt også...

Men pris og tid på reperasjon og kor skal eg sende den?

dette er en ladepinne som sitter loddet fast til hovedkortet, så du må bytte hovedkort hvis ikke du vet om noen som er drevne med lodding

Tipper det vil koste alt fra 3000 til 6000

det er ikke gitt at den sitter på hovedkortet. den er ofte skilt ut på et eget kort nettopp pga at den lett kan ødelegges. dette finner du ut hvis du skrur av bunndekselet på pc-en.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg håndterer daglig Dell-maskiner da spesielt Latitude D500, 505, 510, 520 og 620. Problemet du beskriver er helt vanlig på disse maskinene. Så lenge maskinene er innenfor reklamasjons-/garantitiden så dekker Dell denne feilen i alle fall, siden dette er ett svakt punkt og ikke nødvendigvis brukerens feil. Jeg reparerer ikke maskinene men jobber som IT-ansvarlig og hånderer reklamasjon for vårt firma på maskinene.

Lenke til kommentar
Jeg håndterer daglig Dell-maskiner da spesielt Latitude D500, 505, 510, 520 og 620. Problemet du beskriver er helt vanlig på disse maskinene. Så lenge maskinene er innenfor reklamasjons-/garantitiden så dekker Dell denne feilen i alle fall, siden dette er ett svakt punkt og ikke nødvendigvis brukerens feil. Jeg reparerer ikke maskinene men jobber som IT-ansvarlig og hånderer reklamasjon for vårt firma på maskinene.

Hadde det vært en Dell ja... :p

Hadde feil på min HP for et par måneder siden, da ringte jeg dem og dagen etter hadde jeg nytt adapter i posten, men hører om mange som sliter med HP sin support. Bare ha faktaene dine klare og vær for guds skyld saklig så burde det bli ordnings :)

Lenke til kommentar
hvis du snur pc-en så ser du mange skruer, skru ut disse...

Forstod det men om det er festet til hovedkortet eller separert?

skru den opp så finner du ut av det da...uansett så må den inn til verksted for å få byttet delen, så det er vel like greit å bare krype til korset å sende den inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...