Andrull Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Er du fersk med pc og hardware gå for E8400, kan du overklokk gå for Q6600. e8400 er en bedre overklokker. Og hva slags programmer å spill er det bedre med quad? tester viser at duo yter bedre i dagens spill og kun enkelt programmer yter bedre med quad blant annet f.eks komprimere flere dvd filmer samtidig, men hvor ofte gjør man det.. Og alan awake som kommer om et eller to år skal hvis quad yte bedre en duo. Jeg vil si gå for e8400 da får du mere ytelse for pengene. Det kan hende du skal komprimere OG gjøre noe annet som krever litt samtidig da. Hos meg skjer det hele tiden. bare fordi jeg må dekomprimere/komprimere/virussjekke/spille av film på en annen skjerm til søsken, eller andre ting.... samtidig som du ønsker å nyte et av dine yndlingspill, uten at FPSen faller "til bunns". Med litt flaks så havner du uten problemer opp på en 3,6GHz med en Q6600. (uten store hevningen i spenning) Jeg ville nok gått for Q6600. Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg har klokket mitt Q6600 til 3,3GHz med stock kjøler og uten å røre spenningen. Det kjører helt stabilt Vis jeg økte det til 3,4 så fikk jeg blåskjerm. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Auto, eller manuelt satt til 1,3V? Er den på auto så klokker den en del på volten når du overklokker. Lenke til kommentar
bevee Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Auto, eller manuelt satt til 1,3V? Er den på auto så klokker den en del på volten når du overklokker. Jeg føler at quad enda er på barnestadiet og at det foreløpig ikke er behov for det. e8400 er en bra prosessor som kan klokkes langt da den har 45-nm tek og ikke produserer så mye varme. Man kan ikke velge prosessor bare ut fra hva som er bra! Hvis resten av pcen drar prosessoren ned, er det neppe no serlig vits å legge masse penger i det heftigste. Flaskehalser er da ikke no serlig. Kjøp det som passer til resten av maskinen. Til de fleste vil jeg tro at e8400 holder lenge. Med mindre du er spesiellt interessert da. Men som sagt. Sørg for at resten av maskinen og henger på, og at ikke prosessoren får all oppmerksomheten Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Auto, eller manuelt satt til 1,3V? Er den på auto så klokker den en del på volten når du overklokker. Den er nok på auto ja. Men volten er ikke høyere enn 1,237 i følge RightMark CPU Clocker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå