Gå til innhold

Jobbe på flyplass, jobb muligheter, erfaringer?

FSX-mann

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal begynne på første året på videregående til høsten. Har lyst til å jobbe på flyplass.

Tenker ikke på å bli pilot, stuer eller å sitte i tårnet. Har lyst til å jobbe som tekniker eller noe innen sikkerhet. Åpen for forslag å erfaring! :thumbup:

Har noen spørsmål.

1 Hvordan er jobb mulighetene? Bor i Trondheim jeg, så det blir vell mest sannsynlig Værnes.

2 Hvilket utdanningsprogram anbefaler dere?

Håper dere som jobber/jobbet på flyplass og selvfølgelig dere andre kan hjelpe meg.

Håper også dere forstår meg! :)

Endret av FSX-mann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En som gikk på skitreningen jeg gikk på (har sluttet nå) jobber på en flyplass. Han er bare vasker da :p , men han hadde god lønn (130 kroner timen) og gjorde jobben unna på 2/3 deler av tiden så dvs han egentlig hadde en lønn på ca 200 kroner timen noe som er veldig bra for en 17 åring :p .

Lenke til kommentar
En som gikk på skitreningen jeg gikk på (har sluttet nå) jobber på en flyplass. Han er bare vasker da :p , men han hadde god lønn (130 kroner timen) og gjorde jobben unna på 2/3 deler av tiden så dvs han egentlig hadde en lønn på ca 200 kroner timen noe som er veldig bra for en 17 åring :p .

God lønn til å være vasker ja :p

Har ikke akkurat tenk meg å jobbe som vasker, men.

Håper på flere innlegg :)

Lenke til kommentar
Førstegangstjeneste i luftforsvaret og opsromtjeneste kan jo være ein tanke. Var sjølv på Sola flyplass og satt i opsrom der på militær side. Du kan jo bli flymekaniker eller avioniker, jobbe med fly og helikopter.

Mulig det blir luftforsvaret. Avioniker høres ut som et interessant yrke. Kanskje det blir luftforsvaret på Ørland hovedflystasjon :hmm:

Glade for flere innlegg og erfaring! ;)

Endret av FSX-mann
Lenke til kommentar

Gå flyfag på videregående. Goe muligheter for jobb etterpå om du tar skolen seriøst. Størst sjangs for å få jobb som avioniker, men mange muligheter som mekaniker og. Er selv lærling som helikoptermekaniker i Heli-One Norway. Flybransjen er absolutt å anbefale vist du er glad i utfordringer. Får du jobb på di rette plassene så har du en god lønn også. Men det krever en del å bli flymekaniker. Du må ta utdanningen seriøst og være villig til å stå på.

Tror ikke det vil være noe stort problem å få jobb som mekaniker vist du går inn for det.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...