Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny gamer pc. Har 5k å bruke. Jeg har tenkt å bygge selv og trenger litt hjelp med valg av deler :) Skjerm, mus og tastatur har jeg fra før. Kan kjøpes fra nettbutikk eller i Trondheim (Da er det vel Mamoz eller Datakjeden som er mest aktuell?).

Noen som har forslag til oppsett? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan selvfølgelig spare inn litt hist og her for å komme rimeligere ut.

-600 kr sløyfe lydkort (bruk onboard på hovedkort)

-400 kr sløyfe mus (du skrev vel at du har det)

-400 til 800 ved å redusere cpu (oppgradere når du får råd. Har selv E6750 meget fornøyd)

-350 kr sløyfe zalman cpukjøler (bruke stock kjøling fra Intel)

-180 kr sløyfe tastatur (dette har du jo)

-200 kr billigere hovedkort

SUM spare 2100kr

Lykke til med dine valg :-)

Hilsen Øyvind

Skal kjøpe ny gamer pc. Har 5k å bruke. Jeg har tenkt å bygge selv og trenger litt hjelp med valg av deler :) Skjerm, mus og tastatur har jeg fra før. Kan kjøpes fra nettbutikk eller i Trondheim (Da er det vel Mamoz eller Datakjeden som er mest aktuell?).

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=63435

Skal selv kjøpe dette her: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=61731 , som er det samme bare med skjerm, mus, tastatur og høytalere ;)

Etter mine beregninger vil det oppsettet kunne dra Crysis på litt under high uten problemer ;) OG du kan også oppgradere til to skjermkort om en stund hvis det skulle være nødvendig ;)

Det går kanskje litt over 5000 da, 5373 på stretto.no ;), men med litt sparing så burde det gå ;)

Endret av ulrik1012
Lenke til kommentar

Skjønner godt at noen velger amd64x2 6000+ da de kommer rimeligere ut pris messig. Intel troner veldig alene

når det gjelder ytelse og produksjonsteknikk (les 64nm vs 90nm= lavere varmeutvikling og bedre klokkegenskaper)

Vurderte selv amd lenge men valgt til slutt Intel 775 socket pga ytelse. kikk litt på www.tomshardware.com og cpuchart. veldig fin for sammenligning. Fortsatt lykke til med valg av platform mm. :)

(BTW fant ikke kurven din)

-Øyvind

Endret av oyvindfl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...