Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Alt stopper ved installasjon av OS på ny maskin

Anbefalte innlegg

Som sagt, meto4 har nok vært meget heldig, for jeg har prøvd med både Vista og XP, og begge hang seg under installasjon.

Har hatt problemer nå med at XP frysser etter kort tid etter oppstart...

Men satt ned Q6600 til 800MHz, null problem...

Prøv dette dere også, så er jeg ganske sikker på at dere får installert XP eller kansje Vista!

Leste om en som gjorde det samma, og det funka :whistle:

Men skal absolut ikke vere meningen å nedklokke prossesoren :thumbdown:

Gi svar på dette vis det funker!

Endret av meto4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da limer jeg inn første posten her :)

-Mvh. Espen

Hello all I thought you would like to hear a story of success other than problems on these boards. Well I recently ordered a p5n-t deluxe and I recieved it in the mail the other day. After I made sure I had a stable stock system with everest and ortho. I've decided to give over clocking a chance. I have a hole where 3.0 will not post it just gives me a black screen. at 3.2 I can boot into windows just like you see in the bost. at 3.4 unfortunately i have no luck and at 3.6 also no luck. Any way here are my findings. Hopefully you all can hit these levels too.

FSB 1440 Auto/Sync 750 mem

Voltages

Vcore - 1.40

Cpuvtt - Auto

Memory - 2.29

nb bro4 chip - 1.30

1.2v HT -1.24

NB chip -1.30

final setting auto.

Everything inside of the system is on AUTO default settings in motherboard. I hope this helps.

System specs

Q6600 G0 @ 3.2 GHZ

Thermalright 120 Ultra Extreme

2 GB OCZ FLEX 9200

evga 8800 GTS 320mb

Asus P5N-T 780i BIOS 0502

ANTEC 850 TPQ

Lenke til kommentar
Har satt i en C2D E6750 nå, og det funker flott, men nye problemer kommer stadig. Lyddriveren vil ikke fungere ordentlig. Jeg bruker S/PDIF-utgangen (TOSlink) fra PC-en til surroundrecieveren min, og den vil rett og slett ikke spille av noe musikk. Prøvde å koble et headset i lydutgangen bak, og da var det lyd, men S/PDIF'en er død. Lurte på om det kanskje var mulig å bruke noen andre typ AC97-drivere for å rette på problemet. Noen andre som har opplevd det samme?

Hei. Jeg har samme hovedkortet.. Er det ikke soundmax ad1988 lydkort på dette da ?

Jeg har ikke hatt noe problemer med lykortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...