wrigglewriggle Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Daniel , jeg må være blind men eneste settingen jeg finner er den til å endre Ram voltagen , finner ikkenoe av det med 5-5-5-15 på rammen osv, kunne du skriv kort hva det ligger under? En annen ting , finner faktisk ingen driver på asus.com når jeg tar "motherboard" "socket 775" "P5N-T Deluxe" , ligger den under noe annet? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Du finner ikke noe 5.5.5.15 Det er jo det du skal forandre til står på auto nå. Så sånn tCL auto. Alle drivere og bioser er har tok 20sek og finne. http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us Endret 12. januar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hos meg ligger det under Advanced Chipset Features FSB&Memory config Memory Timeing Setting Lenke til kommentar
danielnj Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Og vi prøver på nytt nå. Timings satt til 5-5-5-15 2T, 2,19v og NB satt til 1,4v. Disablet Marvell Extended SATA2 Controller, og ble dermed kvitt beskjeden i POST om at den ikke fant noen harddisker. Så gjenstår det bare å se om jeg endelig får installert Vista. Og om ikke, kanskje XP. Lenke til kommentar
danielnj Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Daniel , jeg må være blind men eneste settingen jeg finner er den til å endre Ram voltagen , finner ikkenoe av det med 5-5-5-15 på rammen osv, kunne du skriv kort hva det ligger under? En annen ting , finner faktisk ingen driver på asus.com når jeg tar "motherboard" "socket 775" "P5N-T Deluxe" , ligger den under noe annet? BIOS finner du på http://support.asus.com/download/download....=P5N-T%20Deluxe Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Edit, ble litt forvirret av at 1 poster hjelper andre og dermed svarer på ting i sin egen spørre post. Endret 12. januar 2008 av War Lenke til kommentar
danielnj Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Er det bare meg eller står det "danielnj" på poster som ikke er skrevet av han?Ser da bort ifra at han kan være sjisofren. Hmm, hvilke poster er det? Lenke til kommentar
danielnj Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Ok, enda et forsøk ferdig, uten gode resultater. Installasjonen henger seg fortsatt opp i siste steget med "Completing Installation". Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Sikker på at den henger seg opp? Min inst "hang seg" i 50 min før den ble ferdig. Prøvd å latt den stå? Lenke til kommentar
wrigglewriggle Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Og vi prøver på nytt nå. Timings satt til 5-5-5-15 2T, 2,19v og NB satt til 1,4v. Disablet Marvell Extended SATA2 Controller, og ble dermed kvitt beskjeden i POST om at den ikke fant noen harddisker. Så gjenstår det bare å se om jeg endelig får installert Vista. Og om ikke, kanskje XP. Fikk endre NB Chip Voltage til 1.4 nå , skal prøve update BIOS straks , men under hvilke settings fikk du endret Timings? Timings satt til 5-5-5-15 2T , finner ikke dette Det med Marvell Extended SATA2 Controller har ikke jeg hadde noen problemer med så skipper dette punktet. Har i allefall fått endre Memory Voltagte til 2.110 V og NB Chip Voltage til 1.4 , skal bare update BIOSen også la installen få stå litt neste gang for å se om dette hjelper. ( Tviler på at dette har noe å si , jeg fikk lagt inn xp 2 ganger igår uten noen delay) Endret 12. januar 2008 av Deepy Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg har samma HK ASUS P5N-T Deluxe 780i, Har prøvd å innstallere Vista nå i 2 dager.. Har oppdatert nyeste bios driver osv.. Har innstalert alle forsjellige driver på forsjellige hardisker, prøvd med forskjellige prossesorer, minnebrikker, skjermkort osv... Har strippa pcen helt for deler... ingen ting funker.. enten så henger den seg unnder innstalasjonen ellers så får jeg bluescrenn... SKULE TRO DET ER EN DRIVER FEIL PÅ DETTE HK Denne bluescreenen får jeg uten SATA kontrollen. Denne bluescreenen får jeg med SATA kontrollen. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Man må ikke kjøpe asus men EVGA Lenke til kommentar
danielnj Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Problemet løst. Hovedkortet støtter rett og slett ikke Intel Core 2 Quad (Q6600 G0). Ihvertfall min konklusjon etter å ha lest gjennom diverse forum på Asus.com osv. Har en kompis som skal låne meg en Core 2 Duo-CPU inntil Asus har fikset dette med en ny BIOS. Jævlig irriterende at noe slikt skal være et problem på et helt nytt hovedkort, men jeg får vel bare bite det i meg. Lenke til kommentar
EspenTS Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Problemet løst. Hovedkortet støtter rett og slett ikke Intel Core 2 Quad (Q6600 G0). Ihvertfall min konklusjon etter å ha lest gjennom diverse forum på Asus.com osv. Har en kompis som skal låne meg en Core 2 Duo-CPU inntil Asus har fikset dette med en ny BIOS. Jævlig irriterende at noe slikt skal være et problem på et helt nytt hovedkort, men jeg får vel bare bite det i meg. Har du en link til en plass dette står? Venter på dette hovedkortet selv og en Q6600 CPU. -Mvh. Espen Lenke til kommentar
danielnj Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Søk på Google etter "P5n-t deluxe problems" så kan du lese i diverse forum hva folk skriver. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Problemet løst. Hovedkortet støtter rett og slett ikke Intel Core 2 Quad (Q6600 G0). Ihvertfall min konklusjon etter å ha lest gjennom diverse forum på Asus.com osv. Har en kompis som skal låne meg en Core 2 Duo-CPU inntil Asus har fikset dette med en ny BIOS. Jævlig irriterende at noe slikt skal være et problem på et helt nytt hovedkort, men jeg får vel bare bite det i meg. JAVEL.. Som sakt i tiligere innleg har jeg prøvd å innstalere VISTA i to dager på sammma HK.. Men i går kveld prøvde jeg å innstaler XP med full pakke,Q6600 og SATA kontroller med 2 raptorer. DETTE gikk knirke fint... Absulut ingen problemmer i hele tatt med å innstalere XP og drivere til HK.. NÅ har jeg brukt Vista i ett år, med driver problemer i hode og ræva... SÅ forundra med ikke at detta egenteli ville skje. SÅ tror ikke at Q6600 er et direkte problem, men heller en driver feil på HK som ikke støtter Vista så bra! Men nå har jeg datan oppe å går igjenn på 3 uker Lenke til kommentar
wrigglewriggle Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Du har nok vært heldig meto4 , faktisk folk som skriver på forumene til asus.com at de har problemer med dette hovedkortet og Q6600 . Jeg har prøvd alle muligheter nå , fungerer fortsatt ikke. Dessuten har jeg lest akkurat det samme som danielnj andre steder også. Jeg kommer nok til å ringe til komplett og eventuellt få pengene tilbake/ bytte i et annet kort. Surt når man har gleda seg til ny PC lenge og leika på i 3 dager for å få denne til å fungere men sånn er det. Lenke til kommentar
danielnj Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Som sagt, meto4 har nok vært meget heldig, for jeg har prøvd med både Vista og XP, og begge hang seg under installasjon. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Du har nok vært heldig meto4 , faktisk folk som skriver på forumene til asus.com at de har problemer med dette hovedkortet og Q6600 . Jeg har prøvd alle muligheter nå , fungerer fortsatt ikke. Dessuten har jeg lest akkurat det samme som danielnj andre steder også. Jeg kommer nok til å ringe til komplett og eventuellt få pengene tilbake/ bytte i et annet kort. Surt når man har gleda seg til ny PC lenge og leika på i 3 dager for å få denne til å fungere men sånn er det. Har faktisk vurdert dette selv etter som jeg vil ha Vista på pcen... Men har vert uten pc nå i litt over 3 uker så orker ikke det noe merre nå... Men er ganske sikker på at problemet blir løst(ny driver kommer sikkert snart), så jeg kan innstallere Vista om 6 uker når jeg kommer hjem fra syden Men sjønner derre alle som er sykt iriterrt over å ikke få installert vista eller XP på dette HK , hadde selv byttet dette kortet da. Det står jo tros alt at det støtter Quad og vista, men jeg vet ikke om jeg har Q6600 GO.. Kjøpte min Q6600 på netshop for 1 uke siden.. Lenke til kommentar
danielnj Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Har satt i en C2D E6750 nå, og det funker flott, men nye problemer kommer stadig. Lyddriveren vil ikke fungere ordentlig. Jeg bruker S/PDIF-utgangen (TOSlink) fra PC-en til surroundrecieveren min, og den vil rett og slett ikke spille av noe musikk. Prøvde å koble et headset i lydutgangen bak, og da var det lyd, men S/PDIF'en er død. Lurte på om det kanskje var mulig å bruke noen andre typ AC97-drivere for å rette på problemet. Noen andre som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå