Gå til innhold

PAL og NTSC på PSP?

Siccmade

Anbefalte innlegg

har brukt litt tid på å lete gjennom tråder her så hvis det allerede står noe sted så beklager jeg, men jeg fant det ikke.

Står i en del diskusjoner at alle spill til PSP er sonefrie, men jeg lurer da på om det er noe NTSC/PAL sperringer? Regner egentlig med det siden det er slikt på de fleste konsoller, eller er det bare å handle uten å tenke på hvor og hva spillet kommer fra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL
har brukt litt tid på å lete gjennom tråder her så hvis det allerede står noe sted så beklager jeg, men jeg fant det ikke.

Står i en del diskusjoner at alle spill til PSP er sonefrie, men jeg lurer da på om det er noe NTSC/PAL sperringer? Regner egentlig med det siden det er slikt på de fleste konsoller, eller er det bare å handle uten å tenke på hvor og hva spillet kommer fra?

PAL og NTSC er TV-systemer, og siden du ikke kobler en håndholdt spillmaskin til et fjernsyn eksisterer ikke denne problematikken, og følgende er psp sonefri. Det samme er for øvrig gamebeoy og DS-plattformene til Nintendo.

Så når man sier psp er somnefri, betyr det at man kan importere spill uten bekyringer. Kan likvel nevne at psp er soneinndelt når det kommer til umd-filmer.

Lenke til kommentar

Man ser hvilken sone psp er i ved å se på undersiden der det står psp2004 eller noe sånt. 2004 vil si at det er den nye "slim & light" versjonen av psp med sone 4 (europe/norden). Sonene er 2001, 2002, 2003, 2004, 2005 og 2006 for denne enheten (eller 1001, 1002 osv for den gamle versjonen).

Men det er vel som Camrot sier, atd et kun gjelder for umd-filmer.

Lenke til kommentar

PAL og NTSC er TV-systemer, og siden du ikke kobler en håndholdt spillmaskin til et fjernsyn eksisterer ikke denne problematikken, og følgende er psp sonefri. Det samme er for øvrig gamebeoy og DS-plattformene til Nintendo.

Så når man sier psp er somnefri, betyr det at man kan importere spill uten bekyringer. Kan likvel nevne at psp er soneinndelt når det kommer til umd-filmer.

aldri hatt håndholdt konsoll før denne så takker veldig for begge svarene. Ha en fin helg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...