stian-hg Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Nå lønner deg seg å kjøpe en DVD rom inkl cd lesning.Da er "Pioner" best og har den beste løsninga "slot-in" (Ja det er andre merker som har "slot-in") men pioner var forholdsvis såvidt jeg vet først ute med dette, og dem eier på media avlesning. Jeg mente selvfølgelig en vanlig DVD spiller da Men hvorfor slot-in istedenfor tray? Er det i det hele tatt merkbar forskjell? Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Jeg husker han ene klaget på støy og en annen på at den ødela CD'ene under brenneprosessen og at flere av de som kommenterte dette etterpå anbefalte Plextor. Les testen av asus sin 48x brenner her på forumet. I testen ble det faktisk kommentert at brenneren er "meget stillegående". Dette er også min erfaring. At brenneren ødelegger cdplatene er ikke riktig, av de feilbrenningene jeg har hatt (og det er temmelig få), har det vært fordi det har vært feil på mediumet jeg skulle brenne fra. Har ikke opplevd at brenneren "ødelegger" cdene. Lenke til kommentar
gresh Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Når det gjelder Asus CD-RW er de veldig nøye på CD'ene du brenner på. Du må bruke CD'er med riktig speed eller høyere for å få brukt max hastigheten på brenneren. Ellers er motoren på tray'en ganske treig, tar lang tid å bytte CD. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Hvis du er interessert i å finne en bra brenner eller DVD-ROM søker du f.eks på Google etter "reviews CD-RW" og/eller "reviews DVD-ROM" f.eks. Hvis jeg ser en "ny bra brenner" reklamert et eller annet sted, så vil jeg se en test av den før jeg eventuelt kjøper. Dette gjelder forsåvidt all hardware. Kjøpe ting fordi det er billig uten å vite noe om det kan være fatalt. Plextor 48x24x48 er et sikkert valg, den er bra, rask og svart (som du ville ha) Svarte DVD-ROM'er har jeg ikke sett så det kan jeg ikke uttale meg om. De fleste uavhengige "experter" fraråder i alle fall å kjøpe 52x brennere. Derfor ble jeg svært skuffet da Verbatim kom med 52x sertifiserte plater Lenke til kommentar
Gjest medlem-1023 Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 plextor er en god brenner. jeg råder de som skal kjøpe brenner til å prioritere kvalitet og nedprioritere prisen. billige cdbrennere blir det bare kødd med etter en tid, tro du meg.ellers så har jeg en pioneer 16x dvd rom. kult med slot-in og den fungerer greit. det eneste jeg har å utsette på den er at den bråker når den er i bruk. litt for mye etter min smak. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Takk for engasjerte tilbakemeldinger! Vet at Samsung har en sort DVD-spiller. Samsung bruker jeg nå og er rimelig fornøyd med den, selv om den "tar litt av" under oppstart av spill og sånt, det gjør vel de fleste(?) Spørsmålet er om det er verdt å bruke 450 kr. på å få en annen farge, men det er jo kult med helsvart kabinett/komponenter. 8) Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Pioneer sin slot-in DVD-ROM (DVD-A06/106S) har tjent meg godt lenge og vel - hatt samme enheten i 3 forskjellige PCer. Men idag blir den "pensjonert" (OK, den skal settes inn i PCen til broren min) og blir erstattet med en LG Combo-brenner (GCC-4480B, 48x brenn - 24x brenn RW - 48x les CD - 16x les DVD). Siden jeg har en Shuttle SB51G med kun 1 5,25' brønn, kommer den bra med. Da slipper jeg å måtte benytte meg av eksterne løsninger for å brenne CDer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå