stian-hg Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg har søkt i forumet etter diskusjoner om merker på slike enheter. Det sies lite konkret utenom at Asus er dritt og Plextor og Pioneer er bra. Det jeg er på jakt etter er sorte enheter som matcher et sort kabinett. På Komplett fant jeg kun en sort DVD-ROM: Samsung. Meninger om Samsung? Under CD-RW fant jeg Plextor-brennere som folk skryter sånn av. Dyrt er det hvertfall! Har jeg fattet riktig hvis vi deler merkene i to: YEAH! merker: Plextor, Pioneer FY! merker: Asus Hvor stilles da Sony, Samsung, NEC, LG og de andre som finnes på CD/DVD markedet? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Nå er jeg Sony forkjemper så det blir litt feil å si noe om de andre merkene du nevner . Når jeg kjøpte min siste for et år siden var dette en 16X ( ja jeg vet ) og så har jeg en 8x i den andre maskinen og er aldri blitt plaget av de . Må ikke regne feilbrenninger på 8X brenneren når cpu står å jobber på andre saker samtidig så derfor sier jeg at det aldri har skapt noen problemer for meg å ha SONY :smile: Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Såvidt jeg vet så er er nyere Sony og Lite-On ganske like innvendig Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Og når ble Asus å regne som "fy"-merker? Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Hyggelig å se andre også forsvarer Sony! I mitt tilfelle krangler jeg meg til at Sony er i det lange løp det beste merket innen brunevarer. Men uansett! Hadde en Sony-brenner til min P III, og det var ikke stort å si på den. Men er det andre som har synspunkter omkring merker på slikt? Føler at merket faktisk har en del å si på slike komponenter. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Vet ikke om merke har så mye å si lenger... Lite-On lager meget gode cd brennere, og når jeg nå finner ut at Plextor og NEC er det samme innen dvd brennere, så tenker jeg ikke så mye på merker lenger... Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Og når ble Asus å regne som "fy"-merker? Da jeg leste en diskusjon her i forumet der Asus brennere ble hudflettet. Men for all del, jeg snakker da om KUN om CD-brennere. Er ikke mye å si på Asus på andre komponenter. :wink: Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Vet ikke om merke har så mye å si lenger... Lite-On lager meget gode cd brennere, og når jeg nå finner ut at Plextor og NEC er det samme innen dvd brennere, så tenker jeg ikke så mye på merker lenger... Gjelder det kun DVD-brennere, eller også DVD-ROM? Lenke til kommentar
m`K Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Nå lønner deg seg å kjøpe en DVD rom inkl cd lesning. Da er "Pioner" best og har den beste løsninga "slot-in" (Ja det er andre merker som har "slot-in") men pioner var forholdsvis såvidt jeg vet først ute med dette, og dem eier på media avlesning. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Plextor=NEC gjelder iallefall dvd brenner, du kan lese mer på cdfreaks.com Lenke til kommentar
kong figurasjon Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Kan ikke skjønne at Asus skal ha dårlige dvd-spillere ELLER brennere! Har så langt hatt god erfaring med disse, og dvd-spilleren rocker når det gjelder media-avlesning! Hva er så disse negative erfaringene da? Lenke til kommentar
sete Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 DVD-ROM = Pioneer CD-RW til en god pris = LG Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg har søkt i forumet etter diskusjoner om merker på slike enheter. Det sies lite konkret utenom at Asus er dritt og Plextor og Pioneer er bra. Det jeg er på jakt etter er sorte enheter som matcher et sort kabinett. På Komplett fant jeg kun en sort DVD-ROM: Samsung. Meninger om Samsung? Under CD-RW fant jeg Plextor-brennere som folk skryter sånn av. Dyrt er det hvertfall! Har jeg fattet riktig hvis vi deler merkene i to: YEAH! merker: Plextor, Pioneer FY! merker: Asus Hvor stilles da Sony, Samsung, NEC, LG og de andre som finnes på CD/DVD markedet? Når det gjelder dvd er asus meget bra, asus brenner vet jeg ikke..men en god brenner er liteon spesielt på backup av spill, yamaha og plextor og også meget bra, men ikke like bra når det gjelder kopi beskyttelse..... Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Da jeg leste en diskusjon her i forumet der Asus brennere ble hudflettet. Men for all del, jeg snakker da om KUN om CD-brennere. Er ikke mye å si på Asus på andre komponenter. Kan du gi meg en link? Har selv både asus brenner og dvdspiller og kan ikke si at jeg har hatt noen problemer overhodet med noen av dem Lenke til kommentar
Konge Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg slutter meg til Pioneer når det gjelder DVD-Rom drev og der skal jeg ALDRI ha noe annet samme om vi snakker slot-in eller tray . Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Pioneer skal være den beste produsenen. De beste eksterne brennerne kommer fra Lacie, men koster også deretter. Dette er modifiserte Pioneer-produkter. Lenke til kommentar
Zonda Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Da jeg leste en diskusjon her i forumet der Asus brennere ble hudflettet. Men for all del, jeg snakker da om KUN om CD-brennere. Er ikke mye å si på Asus på andre komponenter. Kan du gi meg en link? Har selv både asus brenner og dvdspiller og kan ikke si at jeg har hatt noen problemer overhodet med noen av dem Jeg har også en Asus brenner og er storfornøyd med denne! 40/12/48 for å være helt nøyaktig. Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Har samme asusen jeg. Den skal visst få "full score" av CloneCD i å ta backup av f. eks. spill. Har også pioneer dvd rom og AOpen DVD brenner, ingen problemer så langt. Lenke til kommentar
dnort Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg har LiteOn 48x12x48 cd-brenner og meget fornøyd med den, tar alt av plater jeg har brukt uten problemer. Man får kjøpt sort frontdeksel til Lite-On cd-brennere og dvd-rom spillere. Jeg har også en AOpen DVD-1648 dvd-rom som var sonefri uten firmwareoppdatering, og denne spilleren har fungert uten problemer. Til denne spilleren får man også kjøpt sort frontdeksel. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg har søkt etter linken når det gjelder den hudflettingen av Asus, uten hell. Jeg er 99,9 % sikker på at det var dette forumet jeg leste det på. Jeg husker han ene klaget på støy og en annen på at den ødela CD'ene under brenneprosessen og at flere av de som kommenterte dette etterpå anbefalte Plextor. Kanskje de var kjempeuheldige med kjøpene sine, ikke vet jeg. Som jeg tror jeg nevnte tidligere så har jeg ikke erfaring med Asus annet enn hovedkort, så jeg har ikke stemmerett på om det er bra eller dårlig. Hvis folk mener det er kjempe, så er jeg glad for det (litt Asus-entusiast). Bra jeg startet emne slik jeg fikk avkreftet ovenfor megselv, disse stygge ordene om Asus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå