Dyver`n Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Jeg har lagt inn den nyeste vista 64bit driveren til Adaptec RAID 1430SA kontrollern, oppdatart biosen på ASUS P5N-T DELUXE 780i. Men jeg får forsatt denne bluescreenen, som varer i et nanosekund. Er det noen andre drivere jeg må installere?, er første gang jeg har kontroll på diskene. Har satt opp 2 raptorer i RAID-0 som står at funker optimalt. Noe jeg synnes er rart er at mappa som driveren ligger i hetet AMD64, ikke VISTA64. Det må enten vere en utdatert driver ellers må jeg innstallere noen flere drivere, men hardiskene kommer ikke opp på valg av harddisk i Vista før jeg innstalere kontrolldriveren. Endret 12. januar 2008 av meto4 Lenke til kommentar
Xkr%#^+* Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Ser ut som kortet bruker samme irq som noe annet i maskinen din... Edit Enten har du byttet ut bluescreen bildet, eller så har jeg klart å svare på feil tråd.. :-/ Endret 12. januar 2008 av Tropetor Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Ser ut som kortet bruker samme irq som noe annet i maskinen din... JA vel, hadde blit glad vis du vil fordyppe deg inn i ordet IRG. Eventuelt kansje sakt hva jeg kan gjøre får å få forsjellinge IRG ? EDIT: Ja jeg bytta Bluescreen bide, men første og riktig bilde er tilbake nå Endret 12. januar 2008 av meto4 Lenke til kommentar
Xkr%#^+* Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) For å ta det litt enkelt. De fleste ting i maskinen trenger egen irq. Setter man f. eks inn et lydkort, skjermkort eller lign bruker de en egen irq. Poenget er at om to ting har samme irq vil det som regel ikke fungere. Maskinen tar seg som regel av dette automatisk. Men på litt eldre maskinvare kan det hende man må stille inn dette manuelt. Har f. eks noe i maskinen irq 7 fra før, og du setter inn noe annet med samme irq vil det ofte (men ikke alltid) bli problemer. Man har som regel et valg i bios hvor man kan sette irq selv, eller velge å la maskinen styre dette selv. Mulig problemet også kan oppstå om man legger inn feil driver... Litt mer utfyllende info om irq finner du her: http://en.wikipedia.org/wiki/Interrupt_request Endret 12. januar 2008 av Tropetor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå