Gå til innhold

Mediaserver - Nettverksfeil (80710723) ?

ar3dbear

Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp pc som mediaserver (med WMP).

Jeg har gitt PS3'n en fast IP og åpnet div porter for denne IP'en (80, 443, 5223, 3478, 3479, 3658). + DMZ enabled for IPen.

Jeg finner mediaserveren og begynner å spille av (feks) en divx film, så går det noen minutter før det detter ut.

"En nettverksfeil har oppstått. (80710723)" - Meldingen som kommer opp når jeg detter ut, men jeg detter ikke ut helt til hovedmenyen på PS3en, men ut til mappen hvor filmen ligger...? (hvis det er av betydning?)

Jeg bruker en D-Link DI-624 (trådløst nettverk)

Så hva må jeg gjøre?

Noen spesielle innstillinger på routeren jeg må foreta meg? Åpne samme portene for PCen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom både PCen og PS3'en står på INNSIDEN av routern, skal du ikke behøve å åpne noen porter eller sette noe i DMZ. Dette har bare innvirkning på trafikk mellom ditt private nettverk (altså fra innsiden) til internet (utsiden).

Edit: dette gjelder selvsagt portåpning på routeren. Dersom du har brannmur-programvare på pcen, må det selvsagt åpnes der.

Endret av covah
Lenke til kommentar

Sliter med det akkurat samme problemet.. nesten, til meg gjelder det updates på nett, men det virker som om at jeg faller av nett på PC-en når jeg tester nettforbindelsen til playsationen, jeg har latt PC-en vært av men likevell kommer jeg bare til 1-2% av updaten av spillet før jeg får melding om at den har feilet.

Ting skal være satt opp korrekt såvidt jeg klarer å se, jeg klarer jo tross alt å ha flere PC-er trådløst på nett samtidlig. Hvorfor faller playstation av nettverket tro? Den har 90-95% signalstyrke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...