kjell-inge Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 har ikke så mye peiling på nettverk osv... men vi har 2 etasjer, i den øverste har vi en router, med trådløst, men det signalet får vi ikke i første etasje. Var på en butikk og kjøpte D-link dir-615 som også er trådløs, han sa at om vi instalerte den og deaktiverte den slik at bare det trådløse virket på den ville vi kunne koble internettet videre til den andre routeren og fremdeles kunne ha internett på resten av maskinene. så det jeg lurer på er : hvordan deaktiverer jeg routeren ? har det noe og si hvilken rekkefølge routerene står i ? på forhånd takk Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hva er det du skal deaktivere? ser ikke noe poeng i å deaktivere portene på ruteren for at det trådløse skal funke i hele huset. Har 2 etg selv, men bare 1 trådløs ruter som sender signaler til hele huset.De fleste rutere klarer vel å sende signaler rundt et helt hus Jeg får tilogmed signaler fra naboens ruter og det er vel rundt 30 meter bort til han -MK- Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Sett i en nettverkskabel i den gamle ruteren og sett den kabelen inn i WAN porten så går det nok bra, men du vil få to trådløse nettverk men det er ikke noe å bry seg om. Endret 12. januar 2008 av SpecialForce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå