stian_kiting Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg har 4 dataer som er tilkoblet ruteren min, det er en D-Link dir-635 og 3 av dataene funker internetten på, den fjerde er det tilkoblett og funker bare av og til, eg har nettopp kjøpt nytt nettverkskort, nettverks kortet er SMC EZ Connect Wireless G PCI, men når internetten funker på det kortet så er det bare 24 Mbps. Noen som vet ka eg skal gjøre ? Takk for svar Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Hvorfor kjøper du et 802G nettverkskort til en 802N router? Sier ikke at det hadde løst problemet ditt, bare lurer.... Endret 12. januar 2008 av trn100 Lenke til kommentar
stian_kiting Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 det skal være bakoverkompatibelt Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Routeren ja, men nettverkskortet? Et N kort funker med en G router.... Lenke til kommentar
stian_kiting Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 internett er jo tilkoblet og funket i tre dager, men det funker ikkje no lengre Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Vista på den som ikke funker da? Litt mer info hadde vært greit Endret 12. januar 2008 av trn100 Lenke til kommentar
stian_kiting Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 eg har XP home, Lenke til kommentar
stian_kiting Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 og eg har nettopp reinstalert pcen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Årsaken til at man får redusert hastighet er vanligvis for svakt signal. Du vil da lettere miste nettet ved støy (andre WLAN, trådløs telefon e.l.). Du kan få bedre forbindelse ved å bytte kanal i router. Du kan flytte litt på router eller antenne på trådløskortet. Koble deg opp mot routeren. Last ned en stor fil fra internett eller en av de andre maskinene. Se på nedlastingshastigheten (ctrl-alt-del velg nettverk) og juster til max mens du flytter på antenne/router. Går ikke det så kan du vurdere en bedre antenne på trådløskortet eller å bruke homeplug. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå