Gå til innhold

Mine meninger og tips til nye spillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er kun min mening om spillet jeg kommer med og jeg mener slike quester er for lengst utdatert og burde aldri være en majoritet i spillet, men nå er de det.

 

Det er forøvrig ikke noe klaging men en mening om spillet. Ta det som det er.

Lenke til kommentar
Ganske snodig av blizzard og lage questene slik. Hadde jo ikke vert noe problem og endret questene til "Collect 4 _perfect_ zevra hooves" er ikke så naturlig at alle zebra hovene er perfekte og hadde dermed blitt mer logisk.

De har det på mange av questene.

 

Hva vet jeg? :wee:

Lenke til kommentar

Slik sett kunne de være litt mer kreativ i quest lagingen sin som består av 2 elementer, drep (og mulig collect) eller "run, Forest. RUN!". Lurer på hvem de satte på jobben til å knekke ut quester til spillet for det vil jeg dessverre klassifiserer under kategorien "epic fail" for kjedeligere smørje skal du lete lenge etter. Hadde det ikke vært for at det gir XP og om mulig en liten nice og brukbar reward så hadde jeg ikke gjort en eneste quest.

 

Ser heller ikke hvorfor det ikke kunne gjøres anerledes med oppdragene og legge til litt snedig gåteløsning i oppdragene. Det er andre spill som har klart det så ser ikke hvorfor WoW ikke skulle klare det. Når t.o.m et java spill som Runescape har bedre quester enn høybudsjetterte uber WoW så sier vel det litt om kreativiteten bak oppdragmakerne til WoW.

Lenke til kommentar

Tror du bør lese litt gjennom hovedteksten min på første side så ser du at det er nøyaktiv derfor jeg spiller WoW, selve bakgrunnshistorikken er meget godt gjennomført og det skal ikke stå på det men det er selve gjennomførelsen av oppdraget som er så linært som det lar seg gjør og består kun av enkle elementer som repeterer seg gjennom alle oppdragene.

Lenke til kommentar

Når vi snakker om quester i wow er det kun to stykker i mine øyene som skiller seg ut. (pre TBC)

 

In Dreams Kjempeflott quest serie hvor dette er siste delen av den. Har gjort den på alle mine karakterer bare for opplevelsen samt historien.

Jail Break Onyxia attunement quest serien for Alliance som faktisk er utrolig bra.

 

Dagen TBC kom ut håpet jeg på en god del nytenking i questene, og var positiv til bombequestene ved Hellfire. Dessverre var det ikke mange slike quester i Outland. Det falt tilbake til drep 100mobs, loot 10stk items.

 

Så kom patch 2.3 ut og det ble introdusert flere quester i et område som heter Dustwalow Marsh. Her er det faktisk gjort noe med problemet. Mange av questene her har en mye høyere droprate på items. Samtidig er det gjort nytenkning på noen av questene som gjør at man blir mere engasjert i det man gjør. Spesielt en quest her Take Down Tethyr! som er verdt å gjøre.

Får håpe mye av det som er gjort i Theramore blir videreført til WOTLK.

 

Edit:

Vil til slutt legge til at beskrivelsen som er gjort av wow fra deg Bear stemmer mye med virkeligheten til dem fleste.Men likevel jeg blir drevet videre av å stadig forbedre karakteren, og meg selv spillemessig. Samtidig har jeg det veldig sosialt med en god del RL venner, som også har spilt wow siden beta nå.

Endret av Ashvan
Lenke til kommentar

Godt innlegg Bear :)

 

Også enig med Ashvan. Det finnes noen virkelig gode quest-linjer, og dette er gjerne de med en god historie. Jeg er fremdeles imponert over hvordan Blizz gjorde enkelte ting pre-TBC. F.eks. opplegget med dark iron dwarves der du blir introdusert allerede ved level 20 eller noe som alliance, før det hele kuliminerer i Blackrock Depths nærmere level 60. Horde får jo også noen quests i Barrens som peker frem mot det som skal skje i Silithus og AQ. Onyxia attunement for alliance er jo som nevnt en meget god historie også.

 

Jeg er ikke like imponert over dette i TBC, men noe finner man jo her også. I Hellfire får man jo noen smakebiter på hva som venter i "kjelleren" i Hellfire Citadel (Magtheridon). Ellers har Shadowmoon Valley noen gode quest chains med bra historier (Gorefiend, Oronok, Path of Conquest).

Lenke til kommentar

Ja enkelte quester har en god historie og for meg som liker RPG spill og elsker å lese all bakgrunnshistorikk så blir jeg mange ganger sittende å lese rundt questen. Men så har du de questene som har en tynn og dårlig historie (som f.eks Potion of agony quest serien i Hillsbrad Foothils) som for det meste kun består av å hente ting uten noe særlig mål og mening annet enn å starte en ny pest.

 

Kan jo håpe at neste expansion gjør noe mer med problemet men det ser ikke ut som det så da får man bare nye de elementene som er bra.

Lenke til kommentar
Om man og, som meg, er litt rollespill glad og liker å samle kunnskap om verden du er i, har World of warcraft faktisk en litt interesang historie.

 

Hvorfor ikke prøve en RP-server? Enda bedre om du liker å spille en rolle og en karakter med litt substans, og det åpner for at du kan gjøre mer enn bare det som er definert som "content" (leveling, pve, pvp). RP får du verken experience, loot eller gold for - bare morsomme rollespillopplevelser.

 

Jeg har strengt tatt aldri spilt på en vanlig PvE eller PvP-server, men det påstås at fjortisfaktoren også er mindre på RP-servere enn ellers.

 

Hei.

Kjapt spørsmål:

RP-Server = Role playing Server

PVP-Server = Player VS Player Server

 

Hva er forskjellen egentlig? Spiller selv på en PVP-Server så jeg vet hvordan det funker. Hvordan/hva er spessielt med en RP-Server?

Lenke til kommentar

Fatter ikke hva folk forventer av quester... Alternativet er å grinde absolutt all xp frem til level 70 - syntes dere det hørtes ut som en bedre måte å gjøre det på? Man ser mye raskere progresjon på å gjøre en quest der man trenger 10 drops, enn å grinde 500,000 xp til for neste level - samtidig som questen kan gi deg en reward som du syntes er bra.

 

Er helt enig i at questene gjerne skulle vært mer engasjerende, men med så mange quester som det er i spillet så ville det vel da tatt flere tiår og gjøre alt det ferdig... Bioware skal visstnok lage et MMO som er mer RP og baserer seg rundt quester som ikke er så mye fed-ex (løp dit, prat med han, ta med deg dette, gå til han) og det syntes jeg høres lovende ut.

Lenke til kommentar

Vel personelig ska det mer til for å engasjere meg enn en level cap, noe episk og andre småtinger. Og i et RPG, som WoW faktisk er, forventer jeg at historieelementet er tatt vare på spesielt med tanke på hva som er blitt perfeksjonert av andre spill.

 

Men WoW, som MMORPG, har tydeligvis fritak for slike forventninger fordi quest linjene er totalt linære og fraværende er envær snev av inovativ tankegang. Ser man bort fra tekst og hva du skal slakte så er den totalte følelsen av en quest på level 30 den samme som en quest på level 1. Det er ikke noe engasjemang ute å går, det er kun et fåtall ting som gjelder og det kjøres det på kontinuerlig til du dinger 70. Slakt monster, plukk opp loot som til tider har en urealistisk og lav drop rate.

 

Jo det er bedre enn å grinde XPen men det er bortimot like kjedelig, selv om det er grinding satt i perspektiv. Du gjør det av et formål, selv om det formålet er tynt, ufattelig tynt.

Lenke til kommentar

Er ganske ny her, men har lest en god del på forumet. Er enig i at det er til tider en veteranholdning på forumet. Er jo også masse spørsmål som kunne bli løst med 10 sec googling. Men angående quest diskusjonen. Som gakks sier, hva forventer man egentlig av questene, er flere tusen quests. Om alle de tusenvis av questene skulle være engasjerende, spennende og morsomme quester har jeg ikke tall på hvor mange timer og hvor mye arbeid det ville gå med for det.

 

Det er også grenser for hva man kan finne på. Ja det er mange ensformige grinde quester, men det er også en del virkelig gode quester innemellom. Hvertfall på høyere level. Så når man har ca 40 levler med quester man ikke har sett snurten til er det litt tidlig å si at nesten alle questene er kjedlige.. lite innovative og totalt liniære. Hvertfall noen av mine beste quest opplevelser er et stykke senere i spillet. (er 64 mage btw)

 

Du kan selvfølgelig si at questene til der du er nå er dårlige, men du skriver og gir inntrykket av at det er slik helt til lv 70. Når du ikke har peiling på det, bortsett fra hva du har hørt fra andre.

Endret av JacobB
Lenke til kommentar
Ser man bort fra tekst og hva du skal slakte så er den totalte følelsen av en quest på level 30 den samme som en quest på level 1.

 

Selvsagt, hvis man ikke gjør noe for å engasjere seg så blir questene enten drep en ting, finn en ting, snakk med fyr, gi ting til fyr.

 

Så har man jo også thottbot som alle slenger seg på med en gang man møter motstand, noen gjør det også før de i det hele tatt prøver seg på questene, og dette gjør at questene blir enda kjedeligere. Selv Final Fantasy Online sine quests blir enkle og kjedelige hvis man bare stikker og ser hva løsningen er.

 

WoW har derimot gjort det enkelt å gjøre quests, du får oppgitt nederst hva du skal ha, og du trenger bare å se raskt over for å finne stedet, så det frister å bare skippe teksten og hive seg rett på questet, uheldigvis går man glipp av spennende og gode questlines.

 

Questene er så gode som du gjør det til, kan ikke ha tusenvis episke quests med fortellerstemme bare fordi du ikke interesserer deg i å lese questet. Det at det ikke var fortellerstemme i questene i HGL gjorde at få leste dem, selv om historien i questene var bra, av de som strakk seg over flere soner. Siden ingen leste dem, og bare så på hva de skulle drepe, og hvor de skulle, så klagde alle at questene var for kjedelig.

Lenke til kommentar
Er ganske ny her, men har lest en god del på forumet. Er enig i at det er til tider en veteranholdning på forumet. Er jo også masse spørsmål som kunne bli løst med 10 sec googling. Men angående quest diskusjonen. Som gakks sier, hva forventer man egentlig av questene, er flere tusen quests. Om alle de tusenvis av questene skulle være engasjerende, spennende og morsomme quester har jeg ikke tall på hvor mange timer og hvor mye arbeid det ville gå med for det.

 

Det er også grenser for hva man kan finne på. Ja det er mange ensformige grinde quester, men det er også en del virkelig gode quester innemellom. Hvertfall på høyere level. Så når man har ca 40 levler med quester man ikke har sett snurten til er det litt tidlig å si at nesten alle questene er kjedlige.. lite innovative og totalt liniære. Hvertfall noen av mine beste quest opplevelser er et stykke senere i spillet. (er 64 mage btw)

 

Du kan selvfølgelig si at questene til der du er nå er dårlige, men du skriver og gir inntrykket av at det er slik helt til lv 70. Når du ikke har peiling på det, bortsett fra hva du har hørt fra andre.

 

Vel la meg sammenligne med Offline spill, Neverwinter Nights f.eks. Du har en dyp dyp hovedquest linje som følger deg gjennom spillet, men har og i tillegg en bråte med quester utenom. Samme med Mass Effect, hovedquestlinjen og en bråte quester utenom, som er både engasjerende og spennende.

 

Nå har jeg og lest gjennom questene som WoWHead har listet opp og mer eller mindre samtlige av de questene er samme type quest som jeg har gått gjennom frem til nå. Så ja, det er tydeligvis samme type quester hele veien.

 

Selvsagt, hvis man ikke gjør noe for å engasjere seg så blir questene enten drep en ting, finn en ting, snakk med fyr, gi ting til fyr.

 

Så har man jo også thottbot som alle slenger seg på med en gang man møter motstand, noen gjør det også før de i det hele tatt prøver seg på questene, og dette gjør at questene blir enda kjedeligere. Selv Final Fantasy Online sine quests blir enkle og kjedelige hvis man bare stikker og ser hva løsningen er.

 

WoW har derimot gjort det enkelt å gjøre quests, du får oppgitt nederst hva du skal ha, og du trenger bare å se raskt over for å finne stedet, så det frister å bare skippe teksten og hive seg rett på questet, uheldigvis går man glipp av spennende og gode questlines.

 

Questene er så gode som du gjør det til, kan ikke ha tusenvis episke quests med fortellerstemme bare fordi du ikke interesserer deg i å lese questet. Det at det ikke var fortellerstemme i questene i HGL gjorde at få leste dem, selv om historien i questene var bra, av de som strakk seg over flere soner. Siden ingen leste dem, og bare så på hva de skulle drepe, og hvor de skulle, så klagde alle at questene var for kjedelig.

 

Jeg får den følelsen at du ikke har lest gått nok gjennom førsteinnlegget mitt, noe jeg råder deg til å gjøre. Jeg har klart og spesifikt fortalt i konklusjonen hvorfor jeg spill og deriblant er en god story hovedgrunnen. Du vil og legge merke til at det er ikke storylinen jeg misliker men utførelsen av oppdragene. En vesentlig forskjell der.

 

Så les gjennom førsteposten litt bedre neste gang, jeg har tydelig fortalt godt og grundig hva det er med questene som er dårlige og det er ikke storylinen jeg klager på.

Lenke til kommentar
Vel la meg sammenligne med Offline spill, Neverwinter Nights f.eks. Du har en dyp dyp hovedquest linje som følger deg gjennom spillet, men har og i tillegg en bråte med quester utenom. Samme med Mass Effect, hovedquestlinjen og en bråte quester utenom, som er både engasjerende og spennende.

 

[

Nå kan du ikke sammenligne offline spill med online spill. vet ikke hvor mange ganger jeg har forklart det til kompisene mine. Questene til wow hadde sikkert også blitt mer engasjerende og spennende om de hadde halvert anntall quests, og brukt den tiden til å forbedre den gjenværende halvdelen av questene. I offline spill er det også mye enklere med en storry man føler seg mer delaktig av, siden det handler om deg, ikke deg + xx andre.

 

Og følelsen av en quest kan du ikke lese deg til på nettet, du må gjøre den. Da det ofte blir mer spennende en selve skriften i questen, når det er i en instance, en elitesone eller bare et tøft sted .. Så vil ikke si du vet hvordan questene er siden du har lest om en del av dem på nettet.

Endret av JacobB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...