prebz88 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Halla alle sammen;D Jeg har holdt på å lage musikk ett års tid nå (hobby basis) Hard Dance/Commerical Trance og føler nå at jeg har lyst på et lite hjemmestudio:) I den for binnelse har jeg noen spørsmål angående Studio-monitorer Jeg står mellom 2 forskjellige: 1PAR Passive (Behringer B2030P Truth studiomonitorer) 1400kr Frekvens respons fra 50Hz til 21kHz. 1PAR Aktive (Behringer B2030A Truth studiomonitorer) 3000kr Frekvens respons fra 50Hz til 21kHz. Innebygget forsterker på 75 og 35 watt Jeg vet hva som er forskjellen den ene trenger du forsterker til den andre ikke.. Men den forsterkern jeg har støtter kunn 20Hz til 20kHz I dag har jeg kunn 2 stue høytalereJBL ND310 Frekvens respons fra 37Hz til 20kHz. Så da kommer spørmålene mine: 1: Får jeg utnyttet de passive studiomonitorene maximalt med den forsterkern jeg har? 2: Trenger jeg virkelig studiomonitorer eller er de jeg har bra nok? På Forhånd takk:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 du burde nok ha monitorer ja, og helst noen som går lavere enn 50hz. aktive er kjekt. har du ikke råd til noen bra studio monitorer, så spar litt til. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Jeg har testet en rekke av Behringers studiomonitorer, og ble fornøyd sånn nogenlunde da jeg kom opp i 2030- prisklasse. De er helt greie. Det er mange studiomonitorer som låter langt bedre, men ikke til den prisen. Vær klar over at studiomonitorer låter veldg "kjedelig". De farger ikke lyden, og kan derfor låte litt "tamt". Når jeg ser på hva slags sjanger du jobber med, så er jeg ikke helt sikker på om dette er de rette for deg. Kanskje du har mer glede av et sett gode høyttalere i stedet for, selv om disse farger lyden mer. Du burde evt. forsøke å få en avale med forhandleren om å få prøve dem, for å se om lyden er slik du ønsker. Endret 12. januar 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
prebz88 Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Okei takk for hjelpen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå