Ajaco Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Heisann, tidligere idag sølte jeg et helt glass med cola over hele tastaturet på laptopen. Jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å fikse den? Jeg har hørt, og tror at det vil virke og putte den i ovnen. Noen som har noen formeninger? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Ville ikke ha puttet hele laptopen inn i oven, da det fort er komponenter på det som ikke tåler allverdens av varme, samt skjermen liker vell ikke høye temperaturer. Med eksterne tastaturer går jo dette forsåvidt greit, men med en laptop er jeg usikker. Men om du lar det tørke skikkelig, så virker vell PC-en igjen etterpå? Blir sikkert noen helt for jævlig seige taster da Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Ville ikke ha brukt den på MANGE dager. Sørg for å sette den på høykant slik at alt renner ut. Hvor mye har du sølt? Tastene blir sinnsykt seie. Disse kan du vippe av med en smørkniv vaske dem og sette dem på igjen. Regn med slit for å bli kvitt alt sukkeret. min CRTL og spacetast sliter fortsatt selv om jeg har vasket både over og under tastene med en fuktig klut flere ganger. "Klækk" sier det her. Henger litt igjen og går tregt de tastene der. Endret 12. januar 2008 av Mazeking Lenke til kommentar
Anv Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hvis dette ikke er en spøk så har du problemer. Putter du den i ovnen får du i allefall ikke mindre problem. Snu den opp ned slik at det renner ut av maskinen og ikke finner veien ned i elektronikken, da er det over og ut. Kan du skru litt så ta av tastaturet og prøv å tørk bort det du kan uten å fikle med elektronikken. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Det du skal gjere? er og besøke www.dell.no eller ei an webshappe som selger bærbare PC-er.... eller ta turen innom forsikringsselskapet ditt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Det du skal gjere? er og besøke www.dell.no eller ei an webshappe som selger bærbare PC-er.... eller ta turen innom forsikringsselskapet ditt. Knegg :!: , men mest sannsynlig de eneste løsningene. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg har hørt, og tror at det vil virke og putte den i ovnen.Noen som har noen formeninger? Jeg har hørt, og tror at det vil virke og putte den i oppvaskmaskinen. nei, du må nok åpne tastaturen og prøve å rengjøre forsiktig elektronikken med f.e. en fuktige q-tip. jeg ødela en trådløs tastatur for par måneden side med kaffe, ble sikkert kortslutning. forsøkte å rengjøre den, men uten resultat. forskjellige tasten virket ikke lenger. kjøpte en nye. lykke til Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) 1: skru av tastaturet 2: lå den stå og tørke noen dager 3: vaske med teknisk sprit etc for å fjerne all sukkeret etc fra colaen. (med q-tip) Endret 12. januar 2008 av Sangesland Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Ja okei, takker for svar. Da var problemet løst. PC-en funker som den skal nå. Jeg satt den på hodet og lot colaen rende ut. PS. Det med ovnen var virkelig ikke serriøst. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 PS. Det med ovnen var virkelig ikke serriøst. Det var bra Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 PS. Det med ovnen var virkelig ikke serriøst. ps. dette med vaskemaskin ikke heller men fint at du fekk ordne det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå