Gå til innhold

Kun Stereo på Blu-ray...HJELP!


SidVicious

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ps3 i dag. Mest av alt pga Blu-ray spilleren. Har Wii og Xbox360 fra før. Men denne maskinen er ett sant hælvette og få satt opp! Bruker optisk ledning til min Pioneer VSX-416 reciver. Samme ledningen som jeg tidligere har brukt til 360n (hvor den har fungert helt glimrende) har jeg nå istedet koblet til min ps3. Får surround på forsterkeren når jeg slår på maskinen og jeg får surround i spillet jeg har kjøpt med Uncharted: Drake's Fortune og jeg får surround på en dvd jeg prøvde fra hylla mi (Ghostbusters). Men når jeg spiller av Blu-ray filmen jeg kjøpte med får jeg kun Stereo. Er Rocky Balboa om det har noe og si. Har holdt på med dette i timevis nå uten hell... Skjønner ikke hvorfor dette skal være noe problem siden jeg får surround på alt mulig annet. Gikk inn på BD/DVD innstilling --> BD Audio output format (Optisk digital) og byttet fra Linær PCM til Datastrøm. Etter jeg gjorde dette og setter på filmen får jeg surround når 20th century fox logoen kommer men når neste bilde på skjermen kommer er vi jaggu tilbake til stereo!!! argh!!! Please help! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kjøpt meg ps3 i dag. Mest av alt pga Blu-ray spilleren. Har Wii og Xbox360 fra før. Men denne maskinen er ett sant hælvette og få satt opp! Bruker optisk ledning til min Pioneer VSX-416 reciver. Samme ledningen som jeg tidligere har brukt til 360n (hvor den har fungert helt glimrende) har jeg nå istedet koblet til min ps3. Får surround på forsterkeren når jeg slår på maskinen og jeg får surround i spillet jeg har kjøpt med Uncharted: Drake's Fortune og jeg får surround på en dvd jeg prøvde fra hylla mi (Ghostbusters). Men når jeg spiller av Blu-ray filmen jeg kjøpte med får jeg kun Stereo. Er Rocky Balboa om det har noe og si. Har holdt på med dette i timevis nå uten hell... Skjønner ikke hvorfor dette skal være noe problem siden jeg får surround på alt mulig annet. Gikk inn på BD/DVD innstilling --> BD Audio output format (Optisk digital) og byttet fra Linær PCM til Datastrøm. Etter jeg gjorde dette og setter på filmen får jeg surround når 20th century fox logoen kommer men når neste bilde på skjermen kommer er vi jaggu tilbake til stereo!!! argh!!! Please help! :)

 

http://manuals.playstation.net/document/en...udiooutput.html

 

http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd...461&node=37

 

Står at du skal ha støtte for både DTS og DD..

Er link til Pioneer Support i sverige på den siden, med telefon.

Lenke til kommentar
Fått det til å virke med DTS. Hadde glemt å huke av for det tydeligvis... DTS er vel like bra det som dolby D?

 

Jeg liker DTS bedre enn Dolby Digital..

Føles som jeg får bedre surround da på mitt anlegg.. :)

Diskantene er noenlunde lik, men bassen føles litt mere levende og aktiv med DTS for meg. :)

Irriterende med de filmene som bare kommer med DD dog, som oftest er det bare på DVD dette er ett problem dog.

Lenke til kommentar

Som han over skrev, så er DTS bedre enn DD, men det er ikke alle filmselskapene som inkluderer DTS i filmene sine. Men på blu-ray er vel ukomprimert PCM det beste alternativet for deg, så lenge du ikke har en ny forsterker som dekker Dolby TrueHD, DTS-HD osv. Du kan jo gå inn på menyen på selve blu-ray filmen å stille inn hvilket lydformat du vil spille av filmen i. Tror de fleste blu-ray filmene har innstilling for PCM.

Endret av praystation
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...