texaco Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Mornsann! Til min store overraskelse hadde hustanden dratt inn en 1080 lcd tv av størelsen 40" . Så jeg kobla opp laptopen via vga og spilte av transformers i hd-kvaliteten (i mkv konteiner), tror jeg våkna 2 timer senere og eneste jeg tenkte på var HTPC! Men det burde da ikke være for dyrt for en maskin som kan spille av hd-kvalitets filer? (tenker da i duren divx/xvid/mkv, med mulighet for å slenge på en blu-ray/hd-drev senere) Maskinen skal KUN brukes til avspilling. Ikke spilling og opptak. Støy er heller ikke et problem da man enkelt kan gjemme maskinen rundt et hjørne som demper støyen betraktelig. Så krav: -spille av hd-materiale via dvi/hdmi -størrelse/form ikke viktig -Trenger ikke være stilleste eselet i kroken Noen anbefalinger for et røft oppsett som kan brukes som utgangspunkt? er erfaren bygger innenfor spill-maskiner, men ikke på HTPC maskinvare. Kan nevne at jeg før har brukt xbmc mot en filserver for å se på filmer, dette har fungert supert til mitt bruk og leter da altså etter en erstatter som kan avspille hd-materiale forslag(det som ikke er listet opp har jeg): https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=63369 Endret 12. januar 2008 av texaco Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Vil tro at det oppsettet der er bra. HD 2600 er i følge flere på forumet det beste skjermkortet for en HTPC. Eneste du ikke har på oppsettet er RAM! Kanskje en idé å sette opp deg og?=) Å bygge HTPC er like enkelt som å bygge spillpc. Ting passer bare en plass, så det er bare å koble sammen de ledningene og kontaktene som passer=) EDIT: skjønner ikke helt hva du skal med så dyr strømforskyning når du ikke bryr deg om støy. Kjøp den billigste du finner! Du får en til litt over 200 kroner(se prisguiden) Endret 1. desember 2011 av konduktans Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Halveis on topic: Ville bare anbefale deg en codec for avspilling. K-lite megapack spiller nesten alt =) http://www.free-codecs.com/download/K_Lite..._Codec_Pack.htm Lenke til kommentar
texaco Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Har ram , derfor ikke på lista. 800kr for en strømforsyning er ikke så ille synes nå jeg, men får titte litt rundt etter no snasent Orker ikke codec-styr, kjører ffdshow eller lignende. Men takk takk for svar! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 er jo greit med em psu med vifte, får tross allt ei 12cm vifte med på kjøpet, passivt skjermkort kjerver også litt sirkulasjon. gigabyte hk lar det stille ned vcore og det er jo bra, cpu der funker fint ned mot 1,0V. skulle jeg hatt en billig psu hadde jeg kjøpt en fra F/S og bytta vifte med ei fin ei https://prisguiden.no/product.php?productId=22527 billig og bra, viften kan muligens være htpc stille men jeg tror ikke en så billig psu har noe serli "intlegent" vifte som styrer hastighet selv, så du kan kanskje koble en 3pin på den og styre den i hovedkortet eller du kan bytte viften. mist, nexus, noctua er fine kandidater, en annen ting og tenke på er at det og dra i gang et spill på 42" er noe for seg selv. jeg flyttet spill pcn å stua for og prøvø bare på arti, den pcn har stått her ett år nå så det og tenke å et litt karaftigere kort, som et 3850 kanskje?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå