Gå til innhold

Blizzard slår ned på botting/afk-leeching i BGs.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet mitt med botting er at det ødelegger for meg og andre som ikke gjør det.

Vi taper runde etter runde sidne laget er fult av bottere.

Det fører til at jeg må spille mer for å skaffe meg eventuell honor jeg trenger.

 

Jeg skulle gjerne gitt alle bottere ubegrenset med honor og merker, for jeg driter i åssen gear de har.

De skaffer seg dette uansett hva vi gjør eller sier

 

Jeg synes bare det hadde vært mye gøyere å spille en bg hvor alle var med på BEGGE lagene.

Kjedelig å tape en kamp man har spilt veldig bra og fått til ting.

Alt på grunn av noen som ikke orker å spille et spill de betaler for å spille.

Lenke til kommentar
Problemet mitt med botting er at det ødelegger for meg og andre som ikke gjør det.

Vi taper runde etter runde sidne laget er fult av bottere.

Det fører til at jeg må spille mer for å skaffe meg eventuell honor jeg trenger.

 

Har vunnet veldig mye BG mot horde i det siste.. regnet med at bot-fordeling var ganske jevn, men har sett en del AV hvor halvparten er i hulen.. :)

Lenke til kommentar
Men botting er jo JUKS. Er det bare jeg som ser et stort hopp i moral når man sammenligner bottere med raidere?
Mange i raiding guilds som kjøper gull. Blir ikke det litt av samme greia? Begge deler er juks.

Skill på "raider" og "gullkjøper". En kan fint botte uten å kjøpe gull og.

 

Og for min del går både botting og gullkjøp under juks. Jeg gjør ingen av delene, og får fint det jeg vil ha.

Lenke til kommentar

oooook.

  • BOT's er juks, det stemmer.
  • BOT's får ufortjente items.
  • BOT's får gear som ikke scaler til skills, med det første.

men...

  • BOT's i bg's er så avanserte at de har egene setups mot hver klasse
  • BOT's er deltagende (healingbots er faktisk effektive) iforhold til afk'ing som var problemet før
  • BOT's i en AV er ikke avgjørende for resultatet. VÆR SÅ SNILL, det kommer av inkompitente idioter som ikke vet hvordan AV fungerer

Jeg skjønner veldig godt at folk ikke liker BOT'ing. Jeg gjør det. Men jeg vet selv at når jeg er i en BG så er det ikke BOT'n som gjør at vi taper/vinner. Hvorfor kaste bort tid på å gi den BOT'n en eneste tanke? Er du så forbannet irritert på BOT's, så er det ikke fordi de er BOT's, men fordi de får lett tjente honorpoints.

 

Noen som har tenkt på at noen rett og slett ikke har tid til å grinde all honoren? Jeg har skole, jobb, kjæreste og venner. S1 var gøy da jeg hadde tid, men etter S2 og 3 har pvp blitt et vagt wow-tema for meg. Har ikke tid.

Hadde jeg fått masse honor for en av alt'sa mine via en BOT, so what? Det går faktisk ikke ut over andre enn den som BOT'er.

 

Har aldri BOT'et i en BG, har sett mange som gjør det, har aldri brydd meg om det, har fokusert på mitt eget spill, har aldri brukt det som en unksyldning for at jeg taper BG's.

Endret av bandreas
Lenke til kommentar

Tråden tar for seg botting/afk-leeching. Når det gjelder bot, selvsagt har de innvirkning på bg's. Det er ikke slik at botter er scripta av Einstein og kjøres på supercomputere. Botter ser man typisk spinne rundt i startområdet eller ha follow på en spiller o.l. Afk'ere finner man lettest i caves, men de er overalt ellers på kartet også. Og, det er ikke problemet bare finnes i AV. Sist jeg var i AB var vi 3 som sloss mot 15 horde. Resten sto igjen og gjorde nada.

Selvsagt hadde dette innvirkning på resultatet og bandreas, selvsagt tapte vi.

Det kan godt være at man finner botter som er mer avanserte eller tillater mer avansert scripting. Det betyr ikke at majoriteten av bottere har utnyttet dette eller har innsikt/ork nok til å utnytte dette.

Det å diskutere denne saken er som å diskutere gullkjøp. Man finner akkurat like mangelfull argumentasjon fra tilhengerne (les null argumenter). Jeg må ærlig talt si at jeg har mer respekt for de som sier rett ut at de driter i alt og alle og gjør som de selv vil. Når folk prøver å rettferdiggjøre sine handlinger uten å kunne stable ett eneste argument som gjør det noenlunde akseptabelt så blir det rett og slett pinlig.

Folk må gjerne mene akkurat hva de vil om saken, men jeg mener handlinger i spill også speiler hvordan personer også er. Pga anonymiteten man har på internett kan nok de styggere sidene skinne noe klarere, men alt i alt tror jeg man får et relativt klart bilde av hva/hvem man har å gjøre med.

Lenke til kommentar

Om folk ikkje har tid til å grinde honor kvifor skal dei ty til boting for å skaffe det? Er folk virkelig so galne etter epics at dei ikkje klarer seg uten? WoW er klart eit tidkrevande spel om man skal ha det nyaste og godt gear. Men å ty til juks for å skaffe det er rett og slett latterlig. Sjølv har eg ikkje tid eller energi til å tilbringe timer i BG for tida, derfor gjer eg det ikkje.

Lenke til kommentar

pvp har blitt såpass gear nødvendig i pvp. trenger arena gear for å slå folk med arena gear.

 

jeg har bottet litt men spillt å fått mest selv.

 

retired rogue med shit gear ekke fett. vanskelig å få grupper etc så jeg botta meg til våpen og har nå skaffet meg 2 vetrans og 2 gladiator pieces og et nytt våpen.

 

jeg bottet bare om natta.

 

og om 10 botter på allie siden så er jeg veldig sikker på at ca 10 botter på horde også. så jeg har ingen problemer med det.

 

men det umoralsk, men det jeg "trengte" det på starten får å kunne nyte å spille på roguen min igjenn. nå er jeg kjempe fornøyd og kommer ikke til å botte mer.

 

men jeg e renig i at man skal kunne få mer honor fra wsg, ab og eos. det er der det e rmest player versus player ikke player versus envirement.

Lenke til kommentar

Hvis man ikke er mann nok til å gjøre seg ærlig fortjent til det gearet man ønsker og synker ned på så lavt nivå at man jukser så fortjener man heller ikke det gearet eller honor points. Så da synes jeg det er bra at Blizzard slår ned på dette for det er juks uansett hvordan du ser på det. Ja greit at det er krevende å få slikt utstyr og det tar tid, jeg vet. Men om du har så lyst på det så klarer du det på lik linje som alle andre klarte det, det som klarte det på ærlig vis vel og merke.

 

Er bare det at det er blitt så fokus at "WoW er big buisness" og det legger samfunnet selv opp til, så presset for å få seg uber leet gear er så stort fra samfunnets side at folk tyder til juksing for å bli "leet". Så i og for seg har samfunnet slik sett vært med å forme og fremheve bot'ing.

Lenke til kommentar
Noen som har tenkt på at noen rett og slett ikke har tid til å grinde all honoren? Jeg har skole, jobb, kjæreste og venner. S1 var gøy da jeg hadde tid, men etter S2 og 3 har pvp blitt et vagt wow-tema for meg. Har ikke tid.

Hadde jeg fått masse honor for en av alt'sa mine via en BOT, so what? Det går faktisk ikke ut over andre enn den som BOT'er.

Enig med deg der. For min del har jeg aldri i verden tid til bg og annet siden de har blokket Wow på fhs'en jeg går på, og jeg er bare hjemme i helgene. Da er det kjæreste og andre ting som tar tid, så da har jeg ofte satt på boten et par timer. (Det er vel egentlig ikke en bot en gang, men et autoklikker-program som bare trykker på skjermen for meg.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...