Kenny000 Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Har nettop installert ferdig prosjektet mitt med Enermax kabinettvifter. to stk 80mm og en stk 120mm som står i toppen av kabinettet. På silent mode er maskinen meget stille! Ikke spør etter bilder helt ennå. Jeg jobber fremdeles med å få maskinen i gang (hadde en liten kræsh i julen) ! Det jeg lurte på er om det er noen som har noen bra forslag til feste for regulatorene til Enermax viftene. Det hadde vært kult å lage noen knotter i front av maskinen der jeg kunne skru opp hatigheten uten å åpne kabinettet! - Hva kan jeg bruke som knotter? - Hvor kjøper jeg (hvor mye for) ? - Hvordan feste knottene til regulatorene? _________________ AMD T-bird 1.33 GHz :smile: MSI K7T- Raid Pro Kingston 256 MB DDR RAM MSI GeForce3 64MB DDR RAM :smile: ViewSonic p95f Perfect Flat 19" Chieftech kabinett Mouseman Dual Optical mouse [ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-01-07 22:26 ] Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 25 eller 50ohms regulerbar motstand på Microplex.no er eit godt valg. selv har eg ein Alpha PAL8045 m/ 80mm PAPS og 25Ohms regulerbar mostand. funker fett som f, men du kan ikje stille vifta så veldig mye ned pga. at den er laga for prosessorvifte som ikje akkurat skal koble ut :smile: , så eg ville anbefale 50ohms regulerbar mostand til dine kabinettvifter. GOOD TWEAKING ! ! ! Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 7. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2002 Jeg har allerede regulerbar motstand på viftene, men vil bare lage et panel der jeg kan justere hastigheten vhja knotter i front på maskinen! Lenke til kommentar
Cent~ Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Jeg fikk akkurat de samme viftene i posten i dag, 3 80mm og en 120mm. Og står overfor samme porblem som deg. Det nye toweret er i posten, så jeg har fortsat litt tid til å tenke på Men jeg har muligens kommet opp med en plan. Jeg tenkte jeg skulle borre håler i den lille stålplaten på baksiden av plastdekslene på 5 1/4" brønnene. Og lime fast regulatorene til stålplaten med en limpistol. Også lage to små håntak på plastdekselet, slik at jeg enkelt kan ta det av og på (slik at det skjuler regulatorene, siden det sikkert ikke blir så veldig fint). Så langt har jeg kommet i planleggingen, ikke sikkert jeg kommer til å gjøre det på denne måten. Men syns det er en brukbar ide. Gi beskjed om du finner på noe glupere Cent~ Lenke til kommentar
mehmeh Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 (endret) Endret 5. juni 2010 av mehmeh Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 8. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2002 80mm går på 12 eller 14 dB på sakteste! Hører de nesten ikke dersom jeg tar øret inntil! _________________ AMD T-bird 1.33 GHz :smile: MSI K7T- Raid Pro Kingston 256 MB DDR RAM MSI GeForce3 64MB DDR RAM :smile: ViewSonic p95f Perfect Flat 19" Chieftech kabinett Mouseman Dual Optical mouse [ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-01-08 13:07 ] Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 8. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2002 Det beste hadde vel vært å fått tak i dekselet til en radio (må ha litt flaks der), som har tre slike "knotter" som passer innenfor 5 1/4 " brønn (enda mer flaks), og knotter som har feste for disse regulatorene( MAX FLAKS!!!) ! Neida, foreløpig har jeg bare festet de løst inne i kabinettet. Chieftec kab er jo egentlig ganske grei å åpne opp !! Men tiden får vise!!! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå