MiSP Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg installerte nettopp Reserator XT. I vannloopen har jeg prosessor, sørbro, nordbro og to skjermkort med vannblokker på kjernen og RAM-brikkene (foran -- jeg har et sett bak også, kortene har 1024 MB minne, men disse er ikke vannkjølt). Jeg merket meg at den begynner å pipe (skjer når noe er galt) forbausende ofte, spesielt når den står oppå PC-en (selv om det står i manualen at dette går helt greit). Jeg har nå satt den på gulvet ved siden av, men likevel begynner den å pipe en gang iblant når jeg kjører den i automatisk modus. Bruker jeg manuell modus og stiller hastigheten på pumpe (og vifte) litt opp, så går det bra. Jeg lurer på om vannpumpen ikke alltid klarer å dytte med nok kraft gjennom loopen min når den kjører på laveste hastighet, noe den vanligvis gjør i automatisk modus. Er det noen her som har erfaringer med Reserator XT og kan si noe om dette? (For øvrig synes jeg at den er overraskende støyende; PC-en min var i seg selv mye mer stille før, i alle fall ved desktop-bruk. ) Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Den piper pga dette: 4. Warning & Alarm System - Coolant Flow Monitoring: Warns the user when coolant flow is problematic. - Coolant Level Monitoring: Warns the user when the coolant level is low. Og det har du vel allerede funnet ut. Men det er jo kanskje mulig at pumpa ikke klarer å pumpe nok vann, gjennom så stor lengde.. Den skal jo igjennom en del ting. Og lest om en del som har du pumper for å drive større systemer.. Så det er nok det du nevner, at det ikke blir pumpet nok vann.. Så tror nok det er det du burde se på Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Så tror nok det er det du burde se på Takk. Ikke at jeg kan gjøre noe som helst med det, for jeg kan ikke stille bare pumpehastigheten (den er lenket sammen med viftehastigheten). Jeg synes dog det er litt rart; den burde da kunne merke dette og øke hastigheten selv...? Jaja. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Det virker litt dumt ja.. Burde jo være en mulighet for å sette opp vannstrømmen.. Kan jo hende det er et smutt hull eller noe, ellers kan du jo ta det på angreretten? Hvis du ikke har hatt den så lenge da.. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Det virker litt dumt ja.. Burde jo være en mulighet for å sette opp vannstrømmen..Kan jo hende det er et smutt hull eller noe, ellers kan du jo ta det på angreretten? Hvis du ikke har hatt den så lenge da.. Jeg skal se om jeg kan ta det på angreretten. Jeg fikk avsmak på vannkjøling nå, det er i alle fall sikkert. Problemet er at vannledningen er kuttet i åtte små biter, og antikorrosjonsvæsken er oppbrukt. Men jeg kan jo prøve. Det jeg tror er feilen, er at den ikke klarer å pumpe vannet gjennom alle vannblokkene mine, altså at jeg har for mange vannblokker. Det står det dog ingenting om noen steder som helst, så det kunne jeg absolutt ikke vite. For øvrig bråker den vesentlig mer enn PC-en min gjorde uten vannkjøling, med mindre den kjører på helt laveste hasighet, da er det ca. det samme. Men da piper den som sagt. Endret 13. januar 2008 av MiSP Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Du kan jo bare helle litt mere væske opp i systemet. Destillert vann eller batterivann vil funke. Batterivann får du kjøpt på bensinstasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå