camillamikkelsen Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Jeg er relativt blank når det kommer til hjemmesidesnekring, kun helt basic HTML-kunnskaper jeg tilegna meg for en del år siden, men har et lite prosjekt på dørene. Aner ikke hvilke programvare jeg bør velge, men jeg er ikke redd for en utfordring eller å bruke litt tid på lære meg ting fra bunnen av. Mitt lille prosjekt er ikke så superavansert, men jeg vil blant annet lage et kontaktskjema og en gjestebok UTEN spamproblematikken. Jeg tenker også på et enkelt bildegalleri... Dette er i grove trekk hva jeg har på tegnebordet, men lengre kommer eg ikke uten litt tips og hjelp. Endret 18. januar 2008 av camillamikkelsen Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Gjestebokfunksjoner og denslags dynamisk koding gjøres vanligvis med PHP, som er noe helt annet enn HTML. Det anbefales likevel at en kan noe HTML før en setter i gang med det. Regn uansett med at du bruker en stund på å lære deg PHP såpass godt at du får til dette du snakker om. På PHP-delen av forumet finner du introduksjon og FAQ. Når det kjelder programvare, er Notepad++ et greit og gratis program. Merk at dersom du skal olde på med PHP, må du ha serverprogramvare som Apache /MySQL. Dersom du kjører Windows, vil jeg anbefale WAMP, som er en pakke som inneholder det du trenger av denslags for å komme i gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå