RamGuy Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Jeg har begynte å legge merke til en negativ treng med mitt Windows Vista Ultimate 64bit system, det virker som jo lengre systemet står å kjører, jo mer minne sluker systemet. Dette er jo normalt for en del programmer, og sikkert enda mer normalt for programmer som ikke er spesielt optimalisert for 64bit operativsystem. Det som overrasker meg, er at det slettes ikke er noen applikasjon jeg har installert som sluker sakte men sikkert mer minne, men det er system ressurser. Bortsett fra FireFox da, det kan fort sluke en del om det har stått på lenge, men da er det jo bare å restarte FireFox. Men det er svchost.exe, explorer.exe og SearchIndexer.exe som er syndebukkene. De bruker stadig mer og mer minne. Dette er vell ikke normalt? EDIT: Når jeg sjekket litt nærmere, så kjører det faktisk hele 15 prosesser samtidig? Opplevde at den kjørte et par prosesser samtidig på XP også, men ikke så mange. Hvorfor skjer dette? Også bruker en av dem nede i 916K med minne, mens verstingen er oppe i hele 113424K Endret 11. januar 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Ja, det var mange svchost.exe-prosesser! For å finne ut hva som skjuler seg bak disse, prøv Autoruns. Samtidig ser jeg at fysisk minne ikke er over 50% engang, så du har da nok å ta av Men ser du under ytelse, vil du nok få deg et sjokk! Vista hurtigbufrer nemlig alt den kan, så hos meg er kun 29MB av 2GB "ledig"... :!: Ray Lenke til kommentar
atlef Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Legg til flere kolonner i oppgavebehandlingen, slik som dette : for å få litt mer info om de individuelle prosessene som svchost.exe kjører for. Eller gjør som HappyRay foreslår. Mvh Meg. Endret 13. januar 2008 av atlef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå