Gå til innhold

Blandingsforhold: Arctic Silver 5 og termisk lim

OndApe

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har tenkt å montere den nye skjermkortkjøleren på skjermkortet mitt og lurte på om noen anbefaler et blandingsforhold mellom disse to? Jeg spør siden ettersom det står:

Limet er meget sterkt. Hvis det som limes sammen senere skal taes fra hverandre må "Arctic Silver Thermal Adhesive" blandes ut med "Arctic Silver Premium Silver Thermal Compound".

Det kan jo godt hende at jeg kanskje en dag vil starte med vannkjøling og da er det jo greit å kanskje ha en mulighet for å fjerne det som er "limt" på.

Og ja, vet at man ikke skal bruke termisk lim på selve kjernen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husk på at Arctic Silver 5 har en ganske seig og hard konsistens da, så hvis du vil blande dem sammen må du vel kanskje varme den opp eller noe..

Jeg måtte lese bruksanvisningen for den når jeg brukte den for første gang :p

Ja, tror det kjøle/varmeskapet jeg har fra Netshop passer bra til det :p setter den på 40 grader eller noe? :p

Lenke til kommentar
Hvorfor har du planer om å bruke lim for å feste kjøleren? Har du ikke monteringssett til kjøleren?

Har alltid selv bare brukt litt AS5. Kan da kanskje brukes på evt. kjøleribber til minnet.

Det er jo ikke vanlig lim jeg snakker om her, det er altså termisk lim til montering av kjøleribber, AS5 sitter vel ikke fast så godt at man kun kan bruke det?

Lenke til kommentar
Husk på at Arctic Silver 5 har en ganske seig og hard konsistens da, så hvis du vil blande dem sammen må du vel kanskje varme den opp eller noe..

Jeg måtte lese bruksanvisningen for den når jeg brukte den for første gang :p

Ja, tror det kjøle/varmeskapet jeg har fra Netshop passer bra til det :p setter den på 40 grader eller noe? :p

Høres grisete ut! :p

Tror kanskje det hadde vært bedre å bruke en vanlig tyntflytende kjølepasta hvis du skal blande osv. Arctic Silver 5 skal smeltes av prosessoren og spres ut avseg selv for optimalt bruk.

Jeg har brukt Zalman kjølepasta før, et sånt lite glass som koster ca 40kr, var inkl i cnps9700led-pakken.. Funket nærmest like bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...