Pansergnom Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg tok nettopp harddisken utav laptopen min, en acer av årets modell og da fant jeg ut av sata kabelen som jeg hadde tenkt å bruke ser ut som om den er littegrann for stor. Er det sånn at laptop harddisker bruker en annen type sata tilkobling eller hvordan er det med det? Det står 5400 rpm sata på disken og modell navnet er HTS541616j9sa00... Lenke til kommentar
Cerv Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Uten å ha åpnet en laptop før (i alle fall på den måten), så er det jo to kabler til en "vanlig" sata harddisk. En for strøm og en for signal ... Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 ja d er 2 tilkoblinger som på en vanlig sata disk, men bare den potyrn som er til selve sata kabelen virker som om den er for liten... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Det er ikke noe kabel til HD beregnet for laptop. Det være seg IDE eller SATA. Det finnes adaptere/kabinett (for ekstern bruk) du kan benytte sammen med annet utstyr (stasjonær). Lenke til kommentar
Anv Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Har en akkurat lik disk liggende (Hitachi 160GB 5400) og den passer utmerket på vanlig SATA plugg og power er også identisk. Er du sikker på at det ikke står noe ekstra påmontert, et adapter eller noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå