Hr. Jenssen Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Har det ikke sånn selv, men jeg vil anta at det går under samme prinsippene som uttrykket "musikk er best på radio". Ligger mye sannhet i det også. All radio-musikk suger, IMO... Så det er vel en tilknytning opp mot ens mening om DVD vs. TV ja. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Kommer litt an på filmen, men ja, er noe eget når de går på TV. Men er det noe jeg virkelig foretrekker å se på TV, er det serier. Husker sommern da de sendte Band of Brothers (kjøpte senere dvd-boksen) på NRK2. Det var kos, man fikk liksom servert en god serie, og det var bare å sette seg ned og skru på tv'n Kjempe koselig, tar bare 10 uker før man er ferdig. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 å se film på tv er jo noe dritt, reklamen varer jo like lenge som selve filmen. med all den reklamen glemmer man selve handlingen Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Eg ser so å seie aldri film på TV lenger. Unntaket var forrige helg, når dei sendte "Commando" på Viasat 4. Då vart eg mint på kor mykje film på TV sug. Film 5 minutt - reklame 15 minutt - film 20 minutt - reklame 15 minutt, osb. Og berre for å provosere meg, har Viasat for vane å skrive "Viasat - Underholdning på dine vilkår" på skjermen med jamne mellomrom. Nei, alt "slitet" med å ta filmen ut av hylla, åpne eska, osb., som enkelte klagar over, er definitivt verdt det når eg får: * Mykje, mykje betre bilete og lyd. Har PS3 som avspelar, so det går anten i Blu-ray eller oppskalert DVD. * Eg kan sjå filmen når eg vil. * Eg har full kontroll over avspelinga, kan pause og spole som det passar meg. * Ingen reklamepauser. Eg hatar reklame. Verda ville ha vore betre utan reklame. Den eine tingen som er positivt med film på TV for min del, er at eg ein sjeldan gong snublar innom ein interessant film som eg sannsynlegvis aldri ville ha oppdaga på nokon annan måte. Men om det står mellom å sjå ein film på TV, og å sjå den samme filmen på DVD/Blu-ray, blir det DVD/Blu-ray kvar gong. Kay Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Kommer litt an på filmen, men ja, er noe eget når de går på TV. Men er det noe jeg virkelig foretrekker å se på TV, er det serier. Husker sommern da de sendte Band of Brothers (kjøpte senere dvd-boksen) på NRK2. Det var kos, man fikk liksom servert en god serie, og det var bare å sette seg ned og skru på tv'n Kjempe koselig, tar bare 10 uker før man er ferdig. Jeg syntes det var koselig, liker å ha noe å følge med på. Akkurat som nye serier som går, som oftest får du ikke mer enn én episode i uka uansett Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 å se film på tv er jo noe dritt, reklamen varer jo like lenge som selve filmen.med all den reklamen glemmer man selve handlingen Man blir også tatt ut av spenningen filmen serverer. Blir langt ifra like god opplevelse som på kino/DVD. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Kommer litt an på filmen, men ja, er noe eget når de går på TV. Men er det noe jeg virkelig foretrekker å se på TV, er det serier. Husker sommern da de sendte Band of Brothers (kjøpte senere dvd-boksen) på NRK2. Det var kos, man fikk liksom servert en god serie, og det var bare å sette seg ned og skru på tv'n Kjempe koselig, tar bare 10 uker før man er ferdig. Jeg syntes det var koselig, liker å ha noe å følge med på. Akkurat som nye serier som går, som oftest får du ikke mer enn én episode i uka uansett Nettopp en episode i uka og du bruker et halvt år på og få med deg hele sesongen, hvorfor bry seg med det. Mye bedre å ha de på DVD og kan se en sesong i løpet av en dag om man vil, ikke går man glipp av noen episoder eller. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 jepp, er ingenting bedre enn å se 24 episoder på 2 dager. eller en hel serie på 2 uker Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Manx, Gunfreak: Det er vel der noe av forskjellene er. Noen tar alt på en gang mens andre liker å spre ting utover. Når det gjelder serier hvor jeg ikke har "kommet inn" fra starten, har jeg små marathon for meg selv. For eksempel med Stargate SG-1, følger med på Viasat 4 (er vel kommet på ses 5 der), og ser episodene jeg har gått glipp av via... alternative medier. Går det på TV på gunstige tidspunkt, så ser jeg det på TV. Hvis ikke, ja da ser jeg på serier i et jafs som det passer meg. Samme med film egentlig. Har jeg ikke kjøpt den, er det heller ikke noe særlig forventninger om at her skal det være kvalitet og ladida, så da nøyer jeg meg med TV. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har det faktisk sånn selv. Hvis jeg kommer over en film på TV kan jeg bli fengslet uansett hvor bra filmen er. Men hvis jeg putter på en DVD kan jeg fort begynne å kjede meg, skikkelig snåle greier. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 I det siste har jeg nærmest startet en boikott av tv. Ser ikke noe godt som kommer ut av det. Ikke får man velge hva man vil se, og all spenningen blir drept med reklame hvert 5 minutt. Nei, gi meg en god dvd! Lenke til kommentar
stigga Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Har ikke sett film på TV på endel år nå. Det er bare for dårlig. Med digital dekoder blir tvbildet like bra som på dvd på min flatskjerm! Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Tv klarer jeg bare ikke se på. Det blir irriterende med reklame, og ikoner som viser kanalen. Dvd er enklest og best. I tillegg kan man ikke se film alene på tv. Det blir ofte irriterende og. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg foretrekker alltid dvd over å se filmen på tv. Jeg slipper å vente, slipper reklame, slipper å gå glipp av deler av filmen fordi jeg må på pisse eller fordi jeg henter meg en pils. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Reklamekanalene har jo som regel bare drittfilmer uansett. Hvis man holder seg til reklamefrie kanaler får man som regel gode filmer på kjøpet. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Det er reklame på enkelte DVD-er også(Hater Warners Piracy.... greie og trailere), men forskjellen er jo at man kan spole/skippe disse. Foretrekker også DVD framfor TV. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Tror det er fordi filmen "oppdager" du, og blir noe uventet glede. Mens DVD og eiet filmer sitter der til du "gidder" å se de. Sånn føler jeg det ivertfall. Svært ofte jeg har filmer fra nettet, men enda ikke sett dem. Så er den på TV så ender jeg opp å sitte og se den. Lenke til kommentar
Henriko2 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Veldig mange av dere klager på reklame. Vel det er en grunn til at man må betale TV-lisens om man eier TV og det er fordi NRK eksisterer som sender masse bra på sine 3 kanaler. Og vet dere hva det fine er? NULL REKLAME WHATSOEVER! Kjenner jeg blir litt irritert. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Veldig mange av dere klager på reklame. Vel det er en grunn til at man må betale TV-lisens om man eier TV og det er fordi NRK eksisterer som sender masse bra på sine 3 kanaler. Og vet dere hva det fine er? NULL REKLAME WHATSOEVER!Kjenner jeg blir litt irritert. Men de sender ikke f. eks Heroes før den kommer på DVD? NRK står for meg som Norges RepriseKanal. Det meste (av det gode, unntagen egenproduserte ting) de sender har andre kanaler hatt lenge. Lenke til kommentar
Bister Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Veldig mange av dere klager på reklame. Vel det er en grunn til at man må betale TV-lisens om man eier TV og det er fordi NRK eksisterer som sender masse bra på sine 3 kanaler. Og vet dere hva det fine er? NULL REKLAME WHATSOEVER!Kjenner jeg blir litt irritert. Nrk har jo ikke lov til å sende reklame siden folk betaler tv-lisens, men de sender da reklame rett før alle sports sendinger har jeg da sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå