Gå til innhold

Hvorfor er det morsommere å se film på tv enn på dvd?

stigga

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg er det slik at DVD-ene jeg eier, ser jeg aldri. Det er for plagsomt å gå hele stuen over, for så å stresse med å ta av plastikken av DVD-covrene, for så å ta ut den platen som allerede av inni DVD-spilleren, for så å ikke finne coveret til den platen..

Derfor ser jeg filmer på PC og TV.

Lenke til kommentar
For meg er det motsatt. Gidder aldri se filmer på TV.

Samme hos meg. Takler ikke å se film på TV. Dårlig kvalitet, ingen muligheter for å sette filmen på pause når det trengs, REKLAMER, ingen mulighet til å velge teksting (av/på, osv), og heller ikke noe ekstramateriale en kan se etterpå. Nei huff. Film er mye bedre på DVD.

Lenke til kommentar
For meg er det slik at DVD-ene jeg eier, ser jeg aldri. Det er for plagsomt å gå hele stuen over, for så å stresse med å ta av plastikken av DVD-covrene, for så å ta ut den platen som allerede av inni DVD-spilleren, for så å ikke finne coveret til den platen..

Derfor ser jeg filmer på PC og TV.

Haha, latskapen når nye grenser.

Jeg er forresten glad i å se DVD-er, men det er et eller annet spesielt når en film dukker opp på tv'en. Feks. føler jeg at jeg alltid må se Die Hard hvis den dukker opp skjermen, selv om jeg kan se den når som helst ellers på DVD.

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar
For meg er det motsatt. Gidder aldri se filmer på TV.

Samme hos meg. Takler ikke å se film på TV. Dårlig kvalitet, ingen muligheter for å sette filmen på pause når det trengs, REKLAMER, ingen mulighet til å velge teksting (av/på, osv), og heller ikke noe ekstramateriale en kan se etterpå. Nei huff. Film er mye bedre på DVD.

Godt da er vi tre, husker ikke sist jeg så en film på tv. Hvis jeg finner en film jeg ikke har sett før, men den virker som kanskje noe jeg liker så går jeg å bestiller den på DVD...

Lenke til kommentar

Tror egentlig også jeg foretrekker film på tv. Virker som man forventer mer av en film når man har STREVD seg gjennom den lange prosessen med å kjøpe filmen, pakke opp filmen, putte i dvdspilleren osv. Mens når man bare tuner inn på en film på tv er man ikke så kravstor på kvaliteten og blir lettere positivt overasket. Lyden er heller det ingenting å si på siden de fleste filmer jeg ser på tv sendes med surround lyd. Og siden jeg har PVR kan jeg også pause og spole som jeg vil.

Lenke til kommentar

Film på dvd er overlegent. Bestemmer forholda sjølv, slepper reklame og mange av andre ting som er nevnt over mm..

Er det stress å sette inn ein dvd? For meg er det meir stress å forholde meg til eit absolutt tidspunkt der filmen begynner.. Kjem du rett inn er du jo lost..

Edit: Ser fordelen med PVR, men har ikkje prøvd denne teknologien enno..

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

Tror det har noe med at det oppleves mer "på laget" når den går på Tv. Man vet at en masse andre over hele landet ser filmen samtidig. Tror forklaringen må ligge der :hmm:

Men jeg har mer og mer problemer se filmer på Tv. DVD gir jo den fordelen at man bestemmer selv, og kan ta pauser, eller gå å pisse uten gå glipp av noe.

Lenke til kommentar

Når filmen går på TV er det på en måte nå eller aldri. Jeg har ikke muligheten til å velge om jeg vil se den nå eller en annen gang. Når jeg ser på DVD vet jeg at jeg like gjerne kan gjøre noe annet og at jeg fritt kan velge å se filmen en annen gang isteden.

Er det eneste logiske forklaringen jeg har kommet fram til.

Lenke til kommentar
Når filmen går på TV er det på en måte nå eller aldri. Jeg har ikke muligheten til å velge om jeg vil se den nå eller en annen gang. Når jeg ser på DVD vet jeg at jeg like gjerne kan gjøre noe annet og at jeg fritt kan velge å se filmen en annen gang isteden.

Enig med denne.

Lenke til kommentar

Enig med denne.

Samme her. Blir litt som å se på kino, bare mye mindre skjerm og dårligere bilde ^

Lenke til kommentar

Kommer litt an på filmen, men ja, er noe eget når de går på TV.

Men er det noe jeg virkelig foretrekker å se på TV, er det serier. Husker sommern da de sendte Band of Brothers (kjøpte senere dvd-boksen) på NRK2. Det var kos, man fikk liksom servert en god serie, og det var bare å sette seg ned og skru på tv'n :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...