Alieu Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hei! Maskinen gikk som den skulle helt til jeg nappet strømmen mens det gikk. Da jeg bootet den på nytt fikk jeg opp den vanlige menyen hvor du kan velge sikkermodus etc. Valgte sikkermodus og den fortsatte helt til windows logoen kom opp, så bootet den bare på ny, og slik fortsetter det. Har prøvd å resette bios og nappe ut ram-brikkene, men det skjer ikke noe. Noen tips om hva jeg kan gjøre? Formatering gidder jeg ikke med det første. Takker for alle konstruktive tips! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Prøv chkdsk i Recovery Console. Forklaring: http://askbobrankin.com/recovery_console.html Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hvorfor nappa du ut strømforsyningen? Garantert en eller flere systemfiler som ble korrupte når du gjorde det. Lenke til kommentar
Alieu Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 jeg var forbanna og gadd ikke gjøre det på den vanlige måten! Lenke til kommentar
Alieu Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 når jeg reseter cmos får jeg opp cmos settings wrong, fikk også opp ram settings to tight eller noe. Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Prøvd og velge "fail safe defaults" i bios? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Når du resetter må du sette visse verdier til de riktige i bios. Å bare resette bare nullstiller tl default, og det er ikke alltid det vil fungere. Lenke til kommentar
Alieu Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 har vært inne og justert diverse settings fsb, spenning etc. fail safe defaults, fortell? Lenke til kommentar
Alieu Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 kan det være batteriet på HK som har sagt takk for seg? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Bios inneholder noen defauls, det vil si noen ferdige sett med instilligner. Fail safe er noe som skal fungere i de aller fleste oppsett, men ikke nødvendigvis det som gir best ytelse. Det kan være batteriet, men jeg tror du har fått ødlagt noe på det istedenfor når du bare nappa ut strømmen. Lenke til kommentar
Alieu Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 er ikke første gangen jeg nappa ut strømmen :0 men, jeg har hatt lignende problmer tidligere, da gikk det seg til ved å resette cmos samt flytte/ta ut noen ram brikker. hvor finner jeg batteri til hk ? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Det burde være lett å se, en flat blank dings på 2 cm i diameter. Et helt vanlig litium batteri (CR 2032 eller 2025) Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 fail safe defaults, fortell? Inne i bios har du noe som heter "Load fail safe defaults" eller noe lignende. Hvis du ikke har testet det så burde du gjøre det. Har hjulpet meg mange ganger hvertfall. Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 det ser mer ut som korupte windows filer. f8 og gjenopprett til sist den virket Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Korrupte windows filer får ikke maskinen til å melde om feil i CMOS settings. Han har nok det og, men man må få basicen i maskina opp og gå før han fikser windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå