Gå til innhold

Kan priser bli endret etter at jeg har sendt inn odren min? HJELP!

LasseGL

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvis jeg bestiller et produkt fra f.eks. Amentio, si det er en Tv.

Jeg bestiller og sender avgåre ordren til Amentio. Og det står at Tv'en koster 10 000 kroner, og dette er en kvalitets PC, og er driiit billig. Og i ordren min står det at jeg skal betale 10 000 kroner.

Har amentio lov til å endre prisen i ettertid etter at jeg har sendt avgåre ordren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tror jeg nok ikke at de har lov til å gjøre, da det vil mer eller mindre si at dere har inngått en avtale når du sendte inn bestillingen din. Jeg sier "tror", fordi jeg ikke har sjekket loven om dette, men det er noe jeg går ut i fra.

Se lovdata.no for mer info angående dine rettigheter som forbruker.

Lenke til kommentar

Ja. Og nei, til en viss grad. Om det er en tydelig feilprisning, så kan amentio kansellere ordren din. Er det derimot et bra tilbud, som du velger å benytte deg av, så stiller saken seg annerledes, da har du krav på å få varen til den prisen de har oppgitt.

Det finnes flere tråder hvor folk har benyttet seg av "ekstremt gode tilbud", som har vært feilprisninger, der vil du også kunne finne linker til det juridiske aspektet rundt en slik sak.

Lenke til kommentar

Ja de kan endre prisen, men kun for nye kjøpere... altså svaret er vel egentlig nei... om jeg kjøper en skjerm til ja, si 3500,- og dagen etter går den opp til 4000,- vil kun nye kjøpere fra den dato få den pris...

Din bestilling vil fortsette å være 3500 om du ikke avbestiller å bestiller på nytt.

Lenke til kommentar
Hei!

Hvis jeg bestiller et produkt fra f.eks. Amentio, si det er en Tv.

Jeg bestiller og sender avgåre ordren til Amentio. Og det står at Tv'en koster 10 000 kroner, og dette er en kvalitets PC, og er driiit billig. Og i ordren min står det at jeg skal betale 10 000 kroner.

Har amentio lov til å endre prisen i ettertid etter at jeg har sendt avgåre ordren?

bare glem det....Amentio har jo "salgs betingelser" der det står litt om det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...