Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin. Starter ikke

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har fått meg ny pc.. satt den sammen, slo seg på i ca 1 sekund før den skrudde seg av. KUN viftene som bevegde seg.

hardware:

ASUS P5K-E/wiFi-ap

Intel Core 2 Quad Q6600 2,4Ghz

Gainward GeForce 8800GT 513mb

Mushkin DDR2 2048mb - x2

Jeg har feilsøkt litt og kommet fram til at PSU`n fungerer siden den starter gamle pcen min. Den er på 500W skal holde massevis. Har ikke glemt 24pin eller 4/8pin kablene til hk. Testet alle rambrikkene uten hell. Restartet bios , tatt ut batteri 100ganger uten virkning.

Sendte mail til stedet jeg kjøpte det. De sa at det kunne være at Bios ikke var oppgradert, og at jeg kunne sende hk og cpu til de.

hjelp... :(

Endret av Navaro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har ikke glemt avstandshylsene mellom hk og kabinett?

Sjekka at CPU sitter som den skal?

Ellers er det mulig du må ha oppdatert firmware til bios for at den skal støtte CPUen din, med mindre HK er deffekt.

Har spacere, cpu`n sitter som den skal. Dobbeltsjekket. Men er det vanlig at man må ha oppdatert firmware til bios da for at den skal støtte CPUn?

Lenke til kommentar

Når et hovedkort lanseres, så kommer det alltid nye prosessorer i etterkant til den sokkelen. Da hender det at man må oppdatere Bios så den vet hvordan den skal kunne bruke den CPUen. Det er derfor ikke unormalt. Alt avhenger av hvilken bios versjon som fulgte med hk (dvs hvor lenge siden det er produsert) og hvor ny CPU du har kjøpt.

Lenke til kommentar
Når et hovedkort lanseres, så kommer det alltid nye prosessorer i etterkant til den sokkelen. Da hender det at man må oppdatere Bios så den vet hvordan den skal kunne bruke den CPUen. Det er derfor ikke unormalt. Alt avhenger av hvilken bios versjon som fulgte med hk (dvs hvor lenge siden det er produsert) og hvor ny CPU du har kjøpt.

jeg skjønner. Men da håper jeg virkelig det er det som er problemet.. eller at hk er defekt. Da sender jeg delene i morgen og forhåpentligvis ikke tar så lang tid før jeg får de tilbake. Takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...