Isildur Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hei! Jeg har nettopp innstallert Ubuntu 7.10, og har fått et problem når det gjelder innstallering av pakker/programmer. Hvis jeg går på "add/remove programs", og prøver å legge inn en pakke/et program så får jeg feilmeldingen: Cannot install 'pakke/program' This application conflicts with other installed software. To install 'pakke/program' the conflicting software must be removed first. Switch to the 'synaptic' package manager to resolve this conflict. Det hjelper lite å skifte til synaptic, får fremdeles feilmelding av typen: pakke/program: Avhenger av: kdelibs4c2a (>=4:3.5.7-1) but it is not installable Avhenger av: libaudio2 but it is not installable Avhenger av: libofx3 but it is not going to be installed Avhenger av: libosp5 (>=1.5.2-1) but it is not installable Avhenger av: libqt3-mt (>=3:3.3.8really3.3.7) but it is not installable Dette var ved installasjon av KMyMoney2. Jeg er helt ny på Linux, så det er mulig dette er veldig enkelt, men det er fint hvis noen kan gi meg rettningslinjer for hva jeg kan gjøre. På forhånd takk! Lenke til kommentar
eppis Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 åpne /etc/apt/sources.list og sjekk at du ikke har noen av mirrorne komentert ut. kjør dereter en update med apt-get eller synaptic og prøv igjen. Funker det ikke da må mest sansynlig kompilere pakkene manuelt eller legge til et mirror i sources.list fila som har pakkene du leter etter. Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Alt+F2 så skriver du konsole, nå har du terminal oppe. Skriv følgende kommandoer: sudo aptitude update sudo aptitude safe-upgrade så får du siste versjon av det meste. Akkurat nå har du en liten knute av konflikter mellom biblioteker og applikasjoner. Du kan også gjenta den siste linjen for å se om det fortsatt er noen som henger igjen på gammel versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå