Doffeloffen Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Hei! Sitter her og skrur på det som forhåpentligvis blir min nye funksjonelle PC. Oppsett: Intel QuadCore 6600 Club3d GeForce 8800GTS 2 GB PC6400 Crucial RAM ASUS P5N-E SLI hovedkort Hadde et innlegg her tidligere hvor jeg ikke fikk start i PC-en i det hele tatt. Dvs jeg fikk start på den EN gang, etterfulgt av en konstant pipelyd. Etter det fikk jeg den aldri på igjen. Etter at et nytt hovedkort dukket opp i postkassa går alt som det skal, trodde jeg. Maskinen skrur seg hvertfall på, men den feiler nok på POST'en. Får ett langt pip etterfulgt av 4 korte. Jeg får heller ikke opp noe bilde på skjermen. Det jeg derimot merket var at hvis jeg koblet ut strømmen til skjermkortet fra PSU'en, begynte den konstante pipingen igjen. Hvis jeg har den koblet i (som den antageligvis skal være uansett ) går alt som normalt i et par sekunder, så kommer pipingen. 1 lang og 4 korte. Har forsøkt å finne på nettet hva de forskjellige pipene betyr, men ennå ikke funnet noe for 1 lang og 4 korte. Plugget inn keyboard og alt som "skal være nødvendig". Keyboardet lyser heller ikke på NUM lampen som det pleier å gjøre. Så, kort oppsummert: Problemet er at jeg ikke får bilde på skjermen, og mest sannsyneligvis feiler POST og jeg får en beep serie som jeg ikke klarer å identifisere. Noen som vet hva dette kan være? Har ikke forsøkt å resette CMOS, (litt grønn på det der) er det noe som evt vil hjelpe? Takk til alle som tar seg tid til å svare! Setter veldig pris at folk genuint forsøker å hjelpe andre her på forumet!!!!!! Stor takk til dere! Endret 12. januar 2008 av Doffeloffen Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 1 Hvilken strømforsyning har du, vet du at den fungerer og er den koblet til rett. (24-pin main + 4-pin 12v.) 2 Prøv også med bare en minnebrikke i forskjellige slotter(alle mulige kombinasjoner om du har flere brikker). 3 Kobl vekk alle unødvendige komponenter, og prøv utenfor kabinettet. (HK, en minnebrikke, skjermkort, prosessor og PSU). Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg vet i alle fall at du må flashe biosen for at hovedkortet skal gjennkjenne cpuen din. Slet med det samme på mitt Asus kort også, den kom bare til bios bildet, og der stoppet det, av og til kom det litt lengre før det etterhvert krasjet. Legg inn en nyere bios versjon på en usb pinne, og start opp (EZ flash tror jeg det het) i biosen og oppdater derifra. Du har muligheter til å komme inn i biosen i det hele tatt ja? Et langt pip skal varsle om at puen ikke sitter skikkelig på plass, så du bør sjekke det også, bare sånn i tilfelle. Hva slags strømforsyning har du forresten? Lenke til kommentar
Doffeloffen Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg vet i alle fall at du må flashe biosen for at hovedkortet skal gjennkjenne cpuen din. Slet med det samme på mitt Asus kort også, den kom bare til bios bildet, og der stoppet det, av og til kom det litt lengre før det etterhvert krasjet. Legg inn en nyere bios versjon på en usb pinne, og start opp (EZ flash tror jeg det het) i biosen og oppdater derifra. Du har muligheter til å komme inn i biosen i det hele tatt ja? Et langt pip skal varsle om at puen ikke sitter skikkelig på plass, så du bør sjekke det også, bare sånn i tilfelle. Hva slags strømforsyning har du forresten? Jeg har en Odin Pro 550w PSU, som byttes ut med en OZC gameXstream 700w snart. (har ikke kommet ennå) Jeg kommer ikke inn i BIOS for alt jeg vet, jeg får ikke opp noe bildet på skjermen i det hele tatt, er konstant sort. Skjermen "lyser" forøvring aldri grønt heller, den er i hvilemodus / lyser oransj hele tiden. Har forsøkt å bytte minnebrikke, dog kun i samme slot. Koblet til 24 og 4 pin kontakten ja. Også tatt ut DVD-ROM / Harddisk. Samme problem. Et langt pip skal varsle om at puen ikke sitter skikkelig på plass, du mener psu ikkesant? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 aiai, liten leif der gitt. Mener CPUen, det kommer et langt pip når den ikke har skikkelig kontakt. Lenke til kommentar
Doffeloffen Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 aiai, liten leif der gitt. Mener CPUen, det kommer et langt pip når den ikke har skikkelig kontakt. hehe, sånt skjer. Cpu'en ja. hm godt gjort av meg hvis det er det. Er ikke så mange måter å sette den inn på.... Ugh, HATER å sette på CPU viften... Lenke til kommentar
Doffeloffen Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 BEEP CODES OPPDATERING: Under oppstart gir maskinen fra seg EN lang og TRE korte beep. Dette har jeg egentlig 0 peil på, og håper noen vet litt om disse beep'ene. Etter ca 20 sek ETTER de beepene kommer ett enkelt beep, og alt lyser og alle vifter går. Men jeg får ikke bilde til skjermen. Whatsoever. Noen kloke hoder som har kjennskap til problemet mitt? På forhånd, takk Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 etter intell sine coder er det cpu-en som ikke er iorden. men siden du ikke får bilde. prøv skjermkortet i en annen pc eller prøv et nytt i din pc Lenke til kommentar
Doffeloffen Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 etter intell sine coder er det cpu-en som ikke er iorden. men siden du ikke får bilde. prøv skjermkortet i en annen pc eller prøv et nytt i din pc Ok, takk for det, ettersom jeg er på jobb blir det litt vanskelig å sjekke det ut nå hehe. Men blir det første jeg gjør når jeg kommer hjem :S Lenke til kommentar
killkid Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hvis ikke jeg husker helt feil er 1 langt 3 korte bip for at skjermkortene ikke står skikkelig i.. Og sannsyligvis derfor du ikke får bilde på skjermen heller.. Ta en lommelykt og lys ned på skjermkort modulet. Se om pinnene står skikkelig nedi.. if not.. try again Beklager hvis jeg antyder pipingen feil, men i mine fleste tilfeller er det dette som er problemet.. Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 etter my leiting fant jeg hva de kodene betyr 1long, 3short No video card or bad video RAM Reseat or replace the video card Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå