bosannes Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Hei Jeg er helt fersk på dette med TCL-skripting, og har problemer med følgende scriptsnutt: if { [file exists $AUDIODIR/$currentproject\_$rndr.aiff ] != 0 } { exec ffmpeg -i $inputv -i $inputa -title $rndr -f $format -vcodec $vcodec -s $psize -y -aspect $aspect -b $vbitrate -bt $btolerance -ab $abitrate -acodec $acodec $output; exec rm $inputv; exec rm $inputa; } exec xmessage "$output Rendered successfully"; Jeg får fila jeg ber om, men ffmpeg stopper etter første exec med følgende feilmelding: while executing "exec ffmpeg -i $inputv -i $inputa -title $rndr -f $format -vcodec $vcodec -s $psize -y -aspect $aspect -b $vbitrate -bt $btolerance -ab $abitrate -aco..." invoked from within "if { [file exists $AUDIODIR/$currentproject\_$rndr.aiff ] != 0 } { exec ffmpeg -i $inputv -i $inputa -title $rndr -f $format -vcodec $vcodec -s $psiz..." (file "/home/mistika2/MISTIKA-ENV/bin//scripts/MPEG.tcl" line 112) Om jeg kjører den samme kommandoen manuelt: ffmpeg -i /MATERIAL/MOVIES/3389_xxxx_H_feilsok.avi -i /WORK/AUDIO/3389_xxxx_feilsok.aiff -title feilsok -f mpeg -vcodec mpeg1video -s 720x576 -y -aspect 16:9 -b 2000k -bt 200k -ab 160k -acodec mp2 /ENCODED/Arkivert/3389_xxxx/3389_xxxx_feilsok.mpg Da får jeg ingen feilmelding, og ffmpeg avslutter som normalt. Har lest rundt om kring i mange timer nå, men jeg har enda ikke klart å finne noe konkluderende. Har riktignok skjønt det som at exec-kommandoen i TCL er ganske annerledes fra å kjøre en kommando direkte i shell, men hvordan kan jeg evt jobbe meg rundt det? Endret 12. januar 2008 av bosannes Lenke til kommentar
asicman Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Ser ingen feilmelding, men forsøk [catch { exec blablabla } msg] puts $msg Kanskje du kan se meldingen (stderr) da... Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Tusen takk for svar! Oppdaget det "trikset" der i forrige uke, så det ordnet seg. Beklager at jeg glemte å svare i denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå