Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er helt fersk på dette med TCL-skripting, og har problemer med følgende scriptsnutt:

if { [file exists $AUDIODIR/$currentproject\_$rndr.aiff ] != 0 } {
exec ffmpeg -i $inputv -i $inputa -title $rndr -f $format -vcodec $vcodec -s $psize -y -aspect $aspect -b $vbitrate -bt $btolerance -ab $abitrate -acodec $acodec $output;
exec rm $inputv;
exec rm $inputa; 
}

exec xmessage "$output Rendered successfully";

Jeg får fila jeg ber om, men ffmpeg stopper etter første exec med følgende feilmelding:

while executing
"exec ffmpeg -i $inputv -i $inputa -title $rndr -f $format -vcodec $vcodec -s $psize -y -aspect $aspect -b $vbitrate -bt $btolerance -ab $abitrate -aco..."
invoked from within
"if { [file exists $AUDIODIR/$currentproject\_$rndr.aiff ] != 0 } {
	exec ffmpeg -i $inputv -i $inputa -title $rndr -f $format -vcodec $vcodec -s $psiz..."
(file "/home/mistika2/MISTIKA-ENV/bin//scripts/MPEG.tcl" line 112)

Om jeg kjører den samme kommandoen manuelt:

ffmpeg -i /MATERIAL/MOVIES/3389_xxxx_H_feilsok.avi -i /WORK/AUDIO/3389_xxxx_feilsok.aiff -title feilsok -f mpeg -vcodec mpeg1video -s 720x576 -y -aspect 16:9 -b 2000k -bt 200k -ab 160k -acodec mp2 /ENCODED/Arkivert/3389_xxxx/3389_xxxx_feilsok.mpg

Da får jeg ingen feilmelding, og ffmpeg avslutter som normalt.

Har lest rundt om kring i mange timer nå, men jeg har enda ikke klart å finne noe konkluderende. Har riktignok skjønt det som at exec-kommandoen i TCL er ganske annerledes fra å kjøre en kommando direkte i shell, men hvordan kan jeg evt jobbe meg rundt det?

Endret av bosannes
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...