Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista og kompatibilitet

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Inspirion 6400, levert fra Dell med Vista Buisness Edition.

Og for nå møkk...

Fra Dell ble PCen levert med McAfee. Nå viser det seg at det er en "bug" i McAfee når det brukes i Vista, som gjør at når andre programmer(f.eks LimeWire) forsøker å koble seg mot internett, mister jeg hele internett-forbindelsen.

Noen andre?

Etter at jeg åpnet iTunes, gikk maskinen i blue-screen.

Har mange flere eksempler, lengter tilbake til XP. Synes som at jeg trenger oppdateringer til alle, absolutt alle, programmer, for at de skal i det hele tatt kunne fungere i Vista.

Mitt enkle spørsmål fra en oppgitt mann:

Hvis jeg setter XP-plata og starter opp, vil jeg da kunne av-installere Vista, legge inn XP, og fortsatt beholde mine lagrede filer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis systemet er partisjonert i 2 eller flere disker, JA, hvis ikke nei. Du blir nødt til å formatere. Jeg lever atm med vista og klarer meg godt med det, men jeg bruker hverken itunes eller mcafee AV. Hva med å kopiere den dataen du trenger ut på en minnepenn eller en dvd før du formaterer ? evnt. legge den til en annen pc?

Lenke til kommentar

At det er en feil i MacAfee er ikk Vistas feil. At andre programmer funger dårlig er de produsentenes oppgave. Selv om jeg da skjønner at det letteste for deg er å gå tilbake til XP. Du kan enkelt skifte antiviurs til f.eks Kaspersky.

Det du bør sjekke først er om du får tak i alle drivere for din maskin med XP. Filer osv blir ikke liggende, med mindre du har en egen partisjon til disse, så disse må du ordne med en backup av først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...