Gå til innhold

Fisheyeskudd av en merkelig dings (fra i sommer)

Anbefalte innlegg

Gravde litt i arkivet og fant noen bilder fra da jeg loka litt rundt i Oslo med klassen en veldig varm og sen augustdag i sommer. Lånte da en Tokina 10-17mm fisheye av en kompis som raskt gjør fotograferingen litt utover det vanlige. :)

Er dette noe mer enn bare et bilde av en merkelig kreasjon, eller hva synes godtfolket?

Fyr løs, dra gjerne inn tips til fotografering med fisheye!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tanken er god, men det er et for vanskelig bilde. Byggningen til venstre har en skygge, mens byggningen til høyre er for lys. Himmelen er altfor lys og kjedelig. Det kunne vært fint hvis det var langt ute i ødemarka, men byggninger osv ødelegger. Prøv derfor med en annen brennvidde.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett dette kunstverket i virkeligheten, ei eller på "vanlige" bilder. Men det ser nok skummelt og fremmed ut.

Og det er akkurat det jeg synes du har klart å fremheve med bildet. Vanligvis hopper jeg over fisheye-bilder, men her har objektivtypen kommet i hendene på en som kan bruke det, eller har hatt flaks. :p Det ser ut som kunstverket dominerer hele plassen mellom husene, selvom det antagelig ikke er så stort.

Godt utsnitt, skarpt bilde. Vignetteringen oppe i høyre hjørnet plager meg minimalt, dog er det litt verre med det utbrente bygget rett frem.

PS; Jeg -tror- det kreves tillatelse for å publisere bilder av kunstverk på den måten.

Lenke til kommentar

Takk for fin kritikk alle sammen :)

Jeg er enig med at huset rett frem er voldsomt utbrent og at det plager bildet. Burde vel ha sett det med en gang faktisk! Jeg er forsåvidt enig med hver og en av dere. Da jeg tok bildet var egentlig tanken å få frem hvor rar og malplassert denne dingsen er, men jeg burde nok også ha tenkt over at det blir rotete deluxe med alt rundt. Blir nok også for mange linjer og styr å forholde seg til. Igjen takk skal dere ha! :p

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Jeg synes bildet er kjedelig. Men det kommer av at jeg bor 100 meter fra skulpturen, og går under denne hver dag. Så for meg ble det litt for ordinært.

Men, en ting skal du ha. Jeg har forsøkt å ta bilde av denne ..saken flere ganger, og har alltid blitt misfornøyd med resultatet. Så selv om jeg synes det ble kjedelig, er det klart bedre enn hva jeg har klart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...