lobfredd Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Min cpu temp er 45-49 idle og 70-71 full load. Er dette for høyt eller helt greit? Burde jeg ta på litt mer kjølepasta? (tok bare på ett veldig tynt lag) Lenke til kommentar
Anv Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Min cpu temp er 45-49 idle og 70-71 full load.Er dette for høyt eller helt greit? Burde jeg ta på litt mer kjølepasta? (tok bare på ett veldig tynt lag) Det hadde jo vært interessant å høre hvilken cpu det er før man svarer. Hvis den ikke er klokket er det høyt, uansett cpu. Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Min cpu temp er 45-49 idle og 70-71 full load.Er dette for høyt eller helt greit? Burde jeg ta på litt mer kjølepasta? (tok bare på ett veldig tynt lag) Det hadde jo vært interessant å høre hvilken cpu det er før man svarer. Hvis den ikke er klokket er det høyt, uansett cpu. Det er en Pentium 4 3,20 Ghz den er klokket med "Best Performance Settings" som det står i BIOS. Da kjører den på 3,44 Ghz Lenke til kommentar
Caze Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Mer kjølepasta vil ikke gi deg lavere temperatur. I verste fall, vil det gi motsatt effekt: smører du før mye på vil kontakten mellom CPU/IHS og kjøler bli svekket. 70 grader er i overkant av hva JEG ville akseptert, men den skal tåle det. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 P4 er jo ganske varme, så den tempen der er ganske normal Lenke til kommentar
staljin Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Ganske er mildt ord. Core2Duo er ikke særlig bedre, mye bedre. Har selv en 4300@3150 som har 42-45 ide og 72 ved full load. Det som er rart at det å sette ned spenning fra 1.4 til 1.35 ikke ga noe utslag på temp. Har aldri opplevd noe slikt, dog dette er min første Intel maskin siden Pentium II Staljin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå