CrasY Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Hva syns dere? Sitter med mplayer nå, men sliter hardt med å få til en GUI med den.. Kjører Slack 8.1 med FluxBox. -Henrik Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Hei der! Jeg kjører også Slackware 8.1 med Fluxbox! Jeg foretrekker Xine... den har støtte for svært mange codecs og er rask og stabil. Har brukt mplayer en gang men synes ikke så mye om den... Så derfor bruker jeg Xine. Anbefales! Lenke til kommentar
whoi Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg liker xine best. mplayer bare hakker hos meg Merker ikke noen forskjell i hvem formater de takler, begge spiller alt jeg kaster på dem. Lenke til kommentar
CrasY Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Hey der Får teste ut den da.. Forresten.. jeg sitter på jobb hele tiden omtrent og vil gjerne connecte til linux boksen min hjemme, er dette mulig på et greit vis? F.eks SSH? Har ikke satt det opp før! -Henrik Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Aviplayer tar vel flest formater, også relativt nye WMA filer (inkludert Corona hvis du har en nyere dll pakke) som vanligvis kræsjer Xine, men den ser jo ikke spesielt fet ut da. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg liker også xine best. Xine i Mandrake spiller ikke xvid rett fra boksen, ellers er xine/mandrake det beste filmavspillingssystemet jeg noengang har brukt. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Ser det er mange som liker Xine her, men i motsetning liker jeg absolutt mplayer best. GUI med gmplayer fixet jeg meg først i går - etter å ha brukt mplayer i et halvt år. Bruker ogle til dvd-avspilling. Lenke til kommentar
arne2002 Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg gjør som Dvd-jon og kjører mplayer UTEN Gui.Dere er noen pyser azzå. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 KMplayer er fin fint GUI til mplayer. Syns gmplayer er litt for buggy :-? Lenke til kommentar
sirriusix Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg gjør som Dvd-jon og kjører mplayer UTEN Gui.Dere er noen pyser azzå. Jeg gjør som "arne2002 og spiller mplayer uten GUI, den liker ikke alle switchene jeg bruker som gmplayer, feks -fs -display :0 -autosync 30, (kjører display 0 på TV, med HW-video-overlay) PS, den siste hjalp meg med prob med lagging, som skyltes lyd-drivern min. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg fant ut at hvis jeg bytta fra ao = sdl til ao = oss i /etc/mplayer.conf så hakka ikke mplayer lenger. Du burde prøve det sirriusix, så slipper du å bruke -autosync 30. Lenke til kommentar
sete Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg liker også xine best. Xine i Mandrake spiller ikke xvid rett fra boksen, ellers er xine/mandrake det beste filmavspillingssystemet jeg noengang har brukt. Finnes det en kodekpakke som innstallerer alle kodeks jeg trenger for xine i Mandrake? Klarer ikke å spille av noen filmer akkurat nå. Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg gjør som Dvd-jon og kjører mplayer UTEN Gui.Dere er noen pyser azzå. gjorde han? hw.no/linux @ EFnet Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg kjører mplayer uten GUI. Har ikke følt behov for å skaffe meg ennuh. men nå som vi er inne på mplayer: noen som vet om det går an å minske textsize'n? (kke whine om manfiler, jeg spurte om dere viste, ikke om hvor jeg finner det) Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Liker mplayer best, er bare det som har funket best for meg. Bruker jo også SuSE der mplayer er valgt som standard medieavspiller. Vil forresten anbefale sterkt å enten bruke mplayer i kommandolinja, eller mplayers standard gui fremfor kmlayer, som jeg syns tar fra mplayer flere funksjoner enn den gir den :wink: Egil.B: RTFM da din late ******! Neida, du må redigere noen fontoptions i ~/.mplayer/ et sted MarcelSB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå