kevinedomm Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hei! Ja, som emnetittel sier så lurer jeg på hvor mange mil en variatorreime varer? Lukter av og til svidd gummi etter at jeg har vært på kjøretur, så regner med at det er denne reimen som lukter. Lenke til kommentar
Holten Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Det kommer helt ann på hvordan du kjører! Kjører du hardt og leker skikkelig, så varer de ikke så alt for lenge, vet ikke mil! Men du kjenner det når den begynner å ruse seg uten at den går forover! Men, hvis du kjører bare pent på fine turer, så varer de jo MYE lengre! Du får se på reima å se hvordan den ser ut! Når du er på turer vil jeg anbefale å ta med en reserve og verktøy til å skifte! Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg har kjørt 25.000 på en reim, og den går ihvertfall fortsatt såvidt jeg vet. Hvor lenge den holder varierer nok fra merke til merke, men jeg ville nok byttet den etter 25-30.000 km for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Ok, tror jeg bytter etter 2000 mil da Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Det er vel anbefalt å bytte reim hver 5000km, hvis jeg ikke tar feil. Når jeg kjørte moped (har billappen nå), så bytte jeg reim når den passerte 5000km, noe som tydeligvis var nødvendig, merket tydelig at den girte bedre etter jeg skifta reima. Nå skal det nevnes at jeg kjørte den scooteren svært hardt, så ble nok en del slitasje på reima, variatorkassa var jo svart inni av gummistøv. Endret 20. januar 2008 av Lefse Lenke til kommentar
R_S Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Når jeg hadde scooter så fikk jeg beskjed om at det var anbefalt å skifte reima hver 10 000 km. Det gjorde jeg dog ikke og reimen bukket under når jeg var ute å kjørte (var vel på ca 12 500 km.) Endret 20. januar 2008 av djslegga Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Ok, tror jeg bytter etter 2000 mil da 2000mil ja, trur ikke variatorreima er det første du trenger å tenke på da Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 2000 mil er vell riktig det, kan umulig være så lite som 200 vell.. scooteren har gått 90 nå, og reima røyk allerede igår kveld... Jeg stoppet litt opp på en bakketopp fordi det var en lastebil kommende, så trillet jeg nedover uten å gi gass, der gjorde jeg vell en stor feil, da motoren gikk på veldig lav tomgang når jeg rullet i 40, så gav jeg gass nede ved flata på bakken, og da rykka scooteren til og reima sleit.. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 2000mil er jo 20 000 km, bør nok skifte reima før den tid. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Reima blir vell byttet innen et par uker :| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå