Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor lenge holder variatorreima på en scooter sånn ca.?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer helt ann på hvordan du kjører! Kjører du hardt og leker skikkelig, så varer de ikke så alt for lenge, vet ikke mil! Men du kjenner det når den begynner å ruse seg uten at den går forover! :)

Men, hvis du kjører bare pent på fine turer, så varer de jo MYE lengre! :) Du får se på reima å se hvordan den ser ut! Når du er på turer vil jeg anbefale å ta med en reserve og verktøy til å skifte! :)

Lenke til kommentar

Det er vel anbefalt å bytte reim hver 5000km, hvis jeg ikke tar feil.

Når jeg kjørte moped (har billappen nå), så bytte jeg reim når den passerte 5000km, noe som tydeligvis var nødvendig, merket tydelig at den girte bedre etter jeg skifta reima.

Nå skal det nevnes at jeg kjørte den scooteren svært hardt, så ble nok en del slitasje på reima, variatorkassa var jo svart inni av gummistøv.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Når jeg hadde scooter så fikk jeg beskjed om at det var anbefalt å skifte reima hver

10 000 km.

Det gjorde jeg dog ikke og reimen bukket under når jeg var ute å kjørte

(var vel på ca 12 500 km.)

Endret av djslegga
Lenke til kommentar

2000 mil er vell riktig det, kan umulig være så lite som 200 vell..

scooteren har gått 90 nå, og reima røyk allerede igår kveld...

Jeg stoppet litt opp på en bakketopp fordi det var en lastebil kommende, så trillet jeg nedover uten å gi gass, der gjorde jeg vell en stor feil, da motoren gikk på veldig lav tomgang når jeg rullet i 40, så gav jeg gass nede ved flata på bakken, og da rykka scooteren til og reima sleit..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...