Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen streiket, eller hovedkortet?

Anbefalte innlegg

Jeg skrudde på pcen min en dag, maskinen jobber som vanlig men får dog ingenting på skjermen. Den ble helt svart.

først trodde jeg det var skjermen, så jeg koblet til extern skjerm og fikk samme resultat, altså helt svart!

mon tro det er hovedkortet som er kaputt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
service? argh... er ikke det litt dyrt a, gammel pc nå har ikke garanti lenger. tror du det kan være hovedkortet?

få evt skaffe hovedskort og shifte da

Om den er under 5 år så kan du liekvel klage på den, er den eldre så kanskje den er moden for utskiftning uansett :p

Lenke til kommentar
service? argh... er ikke det litt dyrt a, gammel pc nå har ikke garanti lenger. tror du det kan være hovedkortet?

Prøvd og koble den til en ekstern skjerm?

Samme skjedde med pc-en min, hele skjermen måtte skiftes, og det kosta mer enn pc-en var verdt. Heldigvis hadde jeg garranti enda

Lenke til kommentar

Men det er jo laptop det var snakk om? Ganske vanskelig å få nye deler til den, ja :S Husk på at kabinettet til en laptop er mye mindre enn et til statsjonær, dvs. laptop'er er ikke laget for å kunne oppdateres, i hvert fall ikke hovedkortet deres. Tror jeg i hvert fall.

Endret av Zense
Lenke til kommentar

Prøvd og koble den til en ekstern skjerm?

Samme skjedde med pc-en min, hele skjermen måtte skiftes, og det kosta mer enn pc-en var verdt. Heldigvis hadde jeg garranti enda

Det har jeg gjort, fikk også svart skjerm da. Tror ikke det er skjermen da det ikke funkert på eksterm skjerm

Endret av Ohny
Lenke til kommentar

har ikke sånn Fn + ett eller anna tast for å aktivere den eksterne skjermen? for det er ikke alltid den aktivere seg selv..

evt vist du lar maskinen står å gå litt.. hører du win lydene?

hvilket merke er det du har?

Bare et tips, å kjøpe hk til bærbare maskiner kan være dyrere enn å kjøpe en ny maskin.

Lenke til kommentar
har ikke sånn Fn + ett eller anna tast for å aktivere den eksterne skjermen? for det er ikke alltid den aktivere seg selv..

evt vist du lar maskinen står å gå litt.. hører du win lydene?

hvilket merke er det du har?

Bare et tips, å kjøpe hk til bærbare maskiner kan være dyrere enn å kjøpe en ny maskin.

Det kommer ikke noe windows lyd, FN er heller ikke mulig.

Jeg har sterk tro på at det er hk som er kaputt, det er en gammel compaq laptop

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...