apegryn Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Servo har en funksjon og det er for ratting under 10 km/t. En ligger da ikke breitt på norske riksveier, både av sikkerhetsmessige og fartsmessige grunner. Jo fortere bilen går jo lettere er det å styre en bil uten servo. Dessuten er servo for pingler Endret 15. januar 2008 av tronni_87 Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Servo har en funksjon og det er for ratting under 10 km/t. En ligger da ikke breitt på norske riksveier, både av sikkerhetsmessige og fartsmessige grunner. Jo fortere bilen går jo lettere er det å styre en bil uten servo. Dessuten er servo for pingler en ligger da breit overalt som det går ann ? kjørte en volvo Amazon uten servo, og den var ikke god og svinge med i 110-120 km/t... måtte jo legge all vekta over får å ta en forbikjøring Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Høres helt på tryne ut, den bilen kan ikke ha vært velkonstruert. Hvor mange biler uten servo (hvilke) har du egentlig kjørt siden du mener dette er et allment problem med biler uten servo? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 tronni_87: kan ikke nekte for at det er enklere og styre med servo - blir ikke så tungt...man vil ikke ratte som en galing, har kjørt noen gamle biler uten servo - er ikke no gøy og ligge breit med dem, er mye vanskligere og kontrollere... og jo foretere man kjører jo mer respons får man fra rattet... så da slipper man og slite med og flytte rattet fra side til side.. er en grunn til at servo ble oppfunnet Sevo ble oppfunnet fordi det skal være enklere å manøvrere bilen i lave hastigheter, og for at bilen ikke skal være så lett på rattet i høye hastigheter. Servo har en funksjon og det er for ratting under 10 km/t. En ligger da ikke breitt på norske riksveier, både av sikkerhetsmessige og fartsmessige grunner. Jo fortere bilen går jo lettere er det å styre en bil uten servo. Dessuten er servo for pingler en ligger da breit overalt som det går ann ? kjørte en volvo Amazon uten servo, og den var ikke god og svinge med i 110-120 km/t... måtte jo legge all vekta over får å ta en forbikjøring Bare å ligge bredt det. Dersom du blir sett mister du jo bare lappen for 3 måneder og må ta ny oppkjøring, samt får ei fin bot, så lykke til.. Var det forresten forsvarlig å ta en forbikjøring i godt over 100 km/t med en Amazon? Vi har en '84 Transporter campingbil som russebil, og den har en egenvekt på 1800 kg. Den er helt forferdeleig å lukeparkere med, men du verden og lett den er på rattet så fort man får litt fart. Ved 80 km/t er den veldig lett på rattet. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 tronni_87: kan ikke nekte for at det er enklere og styre med servo - blir ikke så tungt...man vil ikke ratte som en galing, har kjørt noen gamle biler uten servo - er ikke no gøy og ligge breit med dem, er mye vanskligere og kontrollere... og jo foretere man kjører jo mer respons får man fra rattet... så da slipper man og slite med og flytte rattet fra side til side.. er en grunn til at servo ble oppfunnet Sevo ble oppfunnet fordi det skal være enklere å manøvrere bilen i lave hastigheter, og for at bilen ikke skal være så lett på rattet i høye hastigheter. Servo har en funksjon og det er for ratting under 10 km/t. En ligger da ikke breitt på norske riksveier, både av sikkerhetsmessige og fartsmessige grunner. Jo fortere bilen går jo lettere er det å styre en bil uten servo. Dessuten er servo for pingler en ligger da breit overalt som det går ann ? kjørte en volvo Amazon uten servo, og den var ikke god og svinge med i 110-120 km/t... måtte jo legge all vekta over får å ta en forbikjøring Bare å ligge bredt det. Dersom du blir sett mister du jo bare lappen for 3 måneder og må ta ny oppkjøring, samt får ei fin bot, så lykke til.. Var det forresten forsvarlig å ta en forbikjøring i godt over 100 km/t med en Amazon? Vi har en '84 Transporter campingbil som russebil, og den har en egenvekt på 1800 kg. Den er helt forferdeleig å lukeparkere med, men du verden og lett den er på rattet så fort man får litt fart. Ved 80 km/t er den veldig lett på rattet. du er uvitende du... trenger ikke ta oppkjøring på nytt om du mister lappen i 3 måneder...6 månder er grensen... etter 3 månder får du kun lappen tilbake i posten... ja det var faktisk det, en amazon kan ligge like fint på veien... var senka og stiva opp, men fortsatt tung på rattet.. selv om bilen veier rundt 1000 kg... Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Høres helt på tryne ut, den bilen kan ikke ha vært velkonstruert. Hvor mange biler uten servo (hvilke) har du egentlig kjørt siden du mener dette er et allment problem med biler uten servo? Amazon PV 240, 242, 245 mener det var en sierra jeg kjørte også.... Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 vi snakka om svingete veier, har du kjørt svingete veier uten servo før? du må ratte som en galing, og med servo er dette enklere...altså kan man kjøre fortere og ha mer kontroll Altså, tilbake til utgangspunktet, hvor du mener at servoløse biler krever omfattende ratting og kjører treigere. Helt absurd spør du meg. Kanskje du også skifte mening når du har noen år på veien du også.. racing i 5 km/t, da ser jeg fordelen med servo, men er ikke så ofte jeg blir utfordret av 3-hjulssykler. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 vi snakka om svingete veier, har du kjørt svingete veier uten servo før? du må ratte som en galing, og med servo er dette enklere...altså kan man kjøre fortere og ha mer kontroll Altså, tilbake til utgangspunktet, hvor du mener at servoløse biler krever omfattende ratting og kjører treigere. Helt absurd spør du meg. Kanskje du også skifte mening når du har noen år på veien du også.. racing i 5 km/t, da ser jeg fordelen med servo, men er ikke så ofte jeg blir utfordret av 3-hjulssykler. nå er ikke du så mye eldre enn meg da... og hvorfor tror du at jeg kun har kjørt det året jeg har fylt 18? ja jeg mener det skulle satt deg bak rattet på den amazonen og sett hva du hadde sagt etterpå..... det er ikke det nei? slutt og heng rundt barnehagen så slipper du at det skjer i det hele tatt Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 hahaha det hadde vært noe.. men det er mye styr hvis du skal kjøpe alle de delene der.. er ikke bare motoren Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Hadde satset på en golf gti,vr6 eller en corrado. bra effekt lav vekt og utrolig artige og kjøre. dessuten er de billige i forbruk Lenke til kommentar
daruu Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Hadde satset på en golf gti,vr6 eller en corrado.bra effekt lav vekt og utrolig artige og kjøre. dessuten er de billige i forbruk Spørs nå hva du mener med billig i forbruk da.... golf gti har ihvertfall FORFERDERLIG dyr forsikring Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 tenkte da på bensin forbruk. alle turbo biler er væll dyre og forsikre. Lenke til kommentar
ghia01 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Servo har en funksjon og det er for ratting under 10 km/t. En ligger da ikke breitt på norske riksveier, både av sikkerhetsmessige og fartsmessige grunner. Jo fortere bilen går jo lettere er det å styre en bil uten servo. Dessuten er servo for pingler de fleste biler med servo har en annen utveksling på rattet, slik at man trenger færre omdreininger på det når man svinger. derfor er de enklere å ligge bredt med. trenger ikke å rattet så mye Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Hadde satset på en golf gti,vr6 eller en corrado.bra effekt lav vekt og utrolig artige og kjøre. dessuten er de billige i forbruk AAAh! Du glemte scirocco gti Servo har en funksjon og det er for ratting under 10 km/t. En ligger da ikke breitt på norske riksveier, både av sikkerhetsmessige og fartsmessige grunner. Jo fortere bilen går jo lettere er det å styre en bil uten servo. Dessuten er servo for pingler de fleste biler med servo har en annen utveksling på rattet, slik at man trenger færre omdreininger på det når man svinger. derfor er de enklere å ligge bredt med. trenger ikke å rattet så mye Javel? var diskusjonen angående det å ligge bredt? Da er jeg også enig... Men da lurer jeg på, lå oz-racing bredt i en forbikjøring? i en amazon? i 100 km/t? Endret 16. januar 2008 av tronni_87 Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) tronni_87: å herregud så kverulant du er... du trenger mindre omdreininger på rattet ergo mindre ratting? såpass skjønte du? eller datt du av her? har jeg sagt at jeg har kjørt breit forbi en annen bil i en amazon? ikke prøv å jug på meg ting her og les ordentlig a. du er usakelig deluxe Endret 16. januar 2008 av OZ-Racing Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 tronni_87: å herregud så kverulant du er... du trenger mindre omdreininger på rattet ergo mindre ratting? såpass skjønte du? eller datt du av her? har jeg sagt at jeg har kjørt breit forbi en annen bil i en amazon? ikke prøv å jug på meg ting her og les ordentlig a. du er usakelig deluxe Bilen er vel ikke tyngre på rattet selv om man må dreie mer på det? Dessuten, du skriver litt som ei kråke så jeg skjønner at det er litt lett både for deg og for andre å bli litt forvirra av det du skriver. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) tronni_87: å herregud så kverulant du er... du trenger mindre omdreininger på rattet ergo mindre ratting? såpass skjønte du? eller datt du av her? har jeg sagt at jeg har kjørt breit forbi en annen bil i en amazon? ikke prøv å jug på meg ting her og les ordentlig a. du er usakelig deluxe Bilen er vel ikke tyngre på rattet selv om man må dreie mer på det? Dessuten, du skriver litt som ei kråke så jeg skjønner at det er litt lett både for deg og for andre å bli litt forvirra av det du skriver. skriver som ei kråke? javel? Denne kråka har ihvertfall 5 i norsk, så den må være noe uten om det vanlige, men sitter somregel ikke inne på forumet, hele tiden men popper innom og skriver det jeg skal og ut igjen, noen ganger blir det litt surr når man har andre tanker i hodet og skal skrive edit: faktisk er de bilene jeg har kjørt rimelig tunge på rattet.... Endret 16. januar 2008 av OZ-Racing Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) tronni_87: å herregud så kverulant du er... Eh, på hvilken måte sier du? Det er da vitterlig ikke kverrulering å fortelle at jeg mener noen andre har feil og hva jeg mener er rett..? du trenger mindre omdreininger på rattet ergo mindre ratting? såpass skjønte du? eller datt du av her? Altså, dette sa du ikke fra starten av, du sa det var mye tyngre å ratte en bil uten servo. Sitat degselv: "måtte jo legge all vekta over får å ta en forbikjøring" og "kan ikke nekte for at det er enklere og styre med servo - blir ikke så tungt". Det var raskerud som nevnte disse omdreiningene, og det er ikke snakk om mange grader i forskjell. har jeg sagt at jeg har kjørt breit forbi en annen bil i en amazon? ikke prøv å jug på meg ting her og les ordentlig a. Nei det har du ikke sakt, det har heller ikke jeg sagt. Det var nevnt som en kommentar til raskerud, som dro inn breisladd, hvor servo spiller en annen rolle. Bare for å avklare at det faktisk ikke var breisladd hele diskusjonen var vridd rundt. (for i den sammenheng er jeg, som nevnt, enig). Det var ment som et retorisk spørsmål, om det sier deg noe.. du er usakelig deluxe Synd at du synest det, jeg holder meg ganske greit rett på sak. Endret 16. januar 2008 av tronni_87 Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 der var det mye rart, jaja... men det at jeg måtte legge på på rattet er fakta faen det... til vanlig kjørte jeg da servo bil og merka stoooor forksjell på f.eks forbikjøringene.. Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 det er jo helt katastrofe og ikke ha servo i bilen da.. da må du bruke 2 hender og hele kroppsvekta for å få svingt med den XD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå