Sovesofa Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Kjøp deg en volvo 740 tic! De går bra (184 hester org tror jeg det var, ca 215-220 med chip) og er i tillegg MEGET kollisjonssikre Har kjørt en slik. Meget rask i rett linje, men tung som et tog. På veldig svingete veier klarte ikke eieren å kjøre fra meg når jeg lå bak i en Citroën BX14 (74HK, veldig lett bil). da kan ikke han ha vært veldig god til å kjøre, eller så var han en lettvekter på gasspedalen... Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) edit: glem det. Moderator slett? Endret 14. januar 2008 av tronni_87 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 da kan ikke han ha vært veldig god til å kjøre, eller så var han en lettvekter på gasspedalen... Eller at de 1500kg (?) bilen hans veide var vanskeligere å få til å skifte kurs (svinge) enn de usle 900kg min bil veide. Det hylte i dekka hans mens jeg bare kosekjørte. (Smal svingete bygdevei) Lenke til kommentar
eab Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Det kan kanskje ha noe med satsing og dekk å gjøre... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Det kan kanskje ha noe med satsing og dekk å gjøre... Han hadde bredere og bedre dekk enn meg. Har nok mer med veien å gjøre. Prøvde Volvoen selv så jeg kunne sammenligne. Den hadde enormt lengre bremselengde (må bremse tidligere og lengre) og ville helst ut i skogen hvis veien svingte. Dog trenger man ikke å være Einstein for å skjønne at jeg ikke hadde noe sjans overhodet hvis veien retta seg ut litt. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Billig bil med bra effekt? Mazda 323 GTX. Liten bil med 4WD og 1,8 liters turbomotor som originalt yter rundt 160 HK. Helt vanvittig morsom på vinterføre Ser tøffe ut også! Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 da kan ikke han ha vært veldig god til å kjøre, eller så var han en lettvekter på gasspedalen... Eller at de 1500kg (?) bilen hans veide var vanskeligere å få til å skifte kurs (svinge) enn de usle 900kg min bil veide. Det hylte i dekka hans mens jeg bare kosekjørte. (Smal svingete bygdevei) hmm, det der tviler jeg sterkt på... hyling i dekka er 0 stress, har selv kjørt fra biler som prelude og celica med orginial B230 sugemotor, (ja på svingete veier) hadde jeg hatt 740`en med turbo hadde jeg nok parkert de... volvoen er ikke så tung å kjøre som folk skal ha det til, okay de gamle uten servo er en del tyngre men fortsatt ikke no problem og ligge breit eller kjøre fort på svingete veier... og de fleste 740 TIC har vel servo Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 hmm, det der tviler jeg sterkt på... hyling i dekka er 0 stress, har selv kjørt fra biler som prelude og celica med orginial B230 sugemotor, (ja på svingete veier) hadde jeg hatt 740`en med turbo hadde jeg nok parkert de... volvoen er ikke så tung å kjøre som folk skal ha det til, okay de gamle uten servo er en del tyngre men fortsatt ikke no problem og ligge breit eller kjøre fort på svingete veier... og de fleste 740 TIC har vel servo Hva i alle dager har servoen med vekten å gjøre? Den veier da ikke mye? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) hmm, det der tviler jeg sterkt på... hyling i dekka er 0 stress, har selv kjørt fra biler som prelude og celica med orginial B230 sugemotor, (ja på svingete veier) hadde jeg hatt 740`en med turbo hadde jeg nok parkert de... volvoen er ikke så tung å kjøre som folk skal ha det til, okay de gamle uten servo er en del tyngre men fortsatt ikke no problem og ligge breit eller kjøre fort på svingete veier... og de fleste 740 TIC har vel servo Hva i alle dager har servoen med vekten å gjøre? Den veier da ikke mye? hva i alle dager har du lest? vi snakka om svingete veier, har du kjørt svingete veier uten servo før? du må ratte som en galing, og med servo er dette enklere...altså kan man kjøre fortere og ha mer kontroll Endret 15. januar 2008 av OZ-Racing Lenke til kommentar
eab Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg føler man får mer tilbakemelding fra underlaget uten servo. Og i høy nok fart er det begrenset hvor tungt det blir... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) hmm, det der tviler jeg sterkt på... hyling i dekka er 0 stress, har selv kjørt fra biler som prelude og celica med orginial B230 sugemotor, (ja på svingete veier) hadde jeg hatt 740`en med turbo hadde jeg nok parkert de... volvoen er ikke så tung å kjøre som folk skal ha det til, okay de gamle uten servo er en del tyngre men fortsatt ikke no problem og ligge breit eller kjøre fort på svingete veier... og de fleste 740 TIC har vel servo Hva i alle dager har servoen med vekten å gjøre? Den veier da ikke mye? hva i alle dager har du lest? vi snakka om svingete veier, har du kjørt svingete veier uten servo før? du må ratte som en galing, og med servo er dette enklere... jeg har lest at det blir diskutert vekt på forskjellige biler. Om du har servo eller ikke har minimal betydning på hvor fort du kan kjøre i svinger. Ser at du er 18 år - tror ikke du skal uttale deg så bastant når du ikke har så mye erfaring med bilkjøring. Endret 15. januar 2008 av Sluquet Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg føler man får mer tilbakemelding fra underlaget uten servo. Og i høy nok fart er det begrenset hvor tungt det blir... Noe som igjen er idéen bak progressiv servo. Lett på rattet i lave hastigheter, hardere på rattet i høye hastigheter. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) hmm, det der tviler jeg sterkt på... hyling i dekka er 0 stress, har selv kjørt fra biler som prelude og celica med orginial B230 sugemotor, (ja på svingete veier) hadde jeg hatt 740`en med turbo hadde jeg nok parkert de... volvoen er ikke så tung å kjøre som folk skal ha det til, okay de gamle uten servo er en del tyngre men fortsatt ikke no problem og ligge breit eller kjøre fort på svingete veier... og de fleste 740 TIC har vel servo Hva i alle dager har servoen med vekten å gjøre? Den veier da ikke mye? hva i alle dager har du lest? vi snakka om svingete veier, har du kjørt svingete veier uten servo før? du må ratte som en galing, og med servo er dette enklere... jeg har lest at det blir diskutert vekt på forskjellige biler. Om du har servo eller ikke har minimal betydning på hvor fort du kan kjøre i svinger. Ser at du er 18 år - tror ikke du skal uttale deg så bastant når du ikke har så mye erfaring med bilkjøring. om jeg er 18 er irrelevant..... selv om jeg er 18 betyr det ikke ar jeg kun har kjørt det året jeg har vært 18 har kjørt fort både med og uten servo på svingete veier, grus asfalt, alt i alt kjører jeg fortere og har mer kontroll med servo.... og vi snakka ikke så mye om vekt det kom pga at vi diskusterte om en 740 tic blir forbikjørt av en Citroen med 75 hk...på en svingete vei og agrumentet hans var vekt... Endret 15. januar 2008 av OZ-Racing Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) og vi snakka ikke så mye om vekt det kom pga at vi diskusterte om en 740 tic blir forbikjørt av en Citroen med 75 hk...på en svingete vei og agrumentet hans var vekt... Jeg har aldri skrevet at jeg kjørte forbi. Jeg skrev at han ikke klarte å kjøre i fra. I tillegg er det mulig turbo-lag kan ha hatt noe med saken og gjøre i tillegg. Edit: Hvor mye veier en 740tic stasjonsvogn? 1500 - 1600? Endret 15. januar 2008 av sedsberg Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 mente ikke forbikjørt brukte det mer som en metafor... mente at han ikke klarte og dra fra deg da.. er ikke helt sikker på vekta men noe rundt der.. forresten du nevnte ikke at det var stasjonsvogn, men fortsatt like bestmt på at en som kan bruke en 740 tic hadde dratt greit ifra deg, selv på svingtene veier, er oppskrytt av at gamle volvoer er tung-kjørte... Lenke til kommentar
daruu Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 og vi snakka ikke så mye om vekt det kom pga at vi diskusterte om en 740 tic blir forbikjørt av en Citroen med 75 hk...på en svingete vei og agrumentet hans var vekt... Jeg har aldri skrevet at jeg kjørte forbi. Jeg skrev at han ikke klarte å kjøre i fra. I tillegg er det mulig turbo-lag kan ha hatt noe med saken og gjøre i tillegg. Edit: Hvor mye veier en 740tic stasjonsvogn? 1500 - 1600? En volvo 740 gle har tjenestevekt på 1370 kg (http://bilweb2.passagen.se/bilweb_articles/artiklarbeg/b5vol740.html#fakta ) en tic veier kanskje 5 kg mere Ei stasjonsvogn er nok litt tyngre igjen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Da kan jeg trolig gå med på at jeg ikke ville hatt sjans mot en ikke-stasjonsvogn og en bedre fører. Mener å huske at stasjonsvogna veide over 1500kg. Det eneste jeg husker 100% sikkert er at vi fant ut at den veide over et halvt tonn mere enn BX-en. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Da kan jeg trolig gå med på at jeg ikke ville hatt sjans mot en ikke-stasjonsvogn og en bedre fører. Mener å huske at stasjonsvogna veide over 1500kg. Det eneste jeg husker 100% sikkert er at vi fant ut at den veide over et halvt tonn mere enn BX-en. nå har ikke jeg kjørt noen lang40 før så har no peil på åssen den oppfører seg... men somsagt hadde jeg ikke no problem med og dra fra en prelude med en sedan 240, som veide 1650 kg sa (myyyyye annlegg) orginial B23 Sugemotor... men bilen var stivet endel opp og lå som ett slips i svingene da Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 hmm, det der tviler jeg sterkt på... hyling i dekka er 0 stress, har selv kjørt fra biler som prelude og celica med orginial B230 sugemotor, (ja på svingete veier) hadde jeg hatt 740`en med turbo hadde jeg nok parkert de... volvoen er ikke så tung å kjøre som folk skal ha det til, okay de gamle uten servo er en del tyngre men fortsatt ikke no problem og ligge breit eller kjøre fort på svingete veier... og de fleste 740 TIC har vel servo Hva i alle dager har servoen med vekten å gjøre? Den veier da ikke mye? hva i alle dager har du lest? vi snakka om svingete veier, har du kjørt svingete veier uten servo før? du må ratte som en galing, og med servo er dette enklere... jeg har lest at det blir diskutert vekt på forskjellige biler. Om du har servo eller ikke har minimal betydning på hvor fort du kan kjøre i svinger. Ser at du er 18 år - tror ikke du skal uttale deg så bastant når du ikke har så mye erfaring med bilkjøring. om jeg er 18 er irrelevant..... selv om jeg er 18 betyr det ikke ar jeg kun har kjørt det året jeg har vært 18 har kjørt fort både med og uten servo på svingete veier, grus asfalt, alt i alt kjører jeg fortere og har mer kontroll med servo.... og vi snakka ikke så mye om vekt det kom pga at vi diskusterte om en 740 tic blir forbikjørt av en Citroen med 75 hk...på en svingete vei og agrumentet hans var vekt... Servo spiller da ingen rolle om en kjører fort eller ikke. Må en ratte mye er det noe seriøst galt med bilen. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 tronni_87: kan ikke nekte for at det er enklere og styre med servo - blir ikke så tungt...man vil ikke ratte som en galing, har kjørt noen gamle biler uten servo - er ikke no gøy og ligge breit med dem, er mye vanskligere og kontrollere... og jo foretere man kjører jo mer respons får man fra rattet... så da slipper man og slite med og flytte rattet fra side til side.. er en grunn til at servo ble oppfunnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå