Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billig bli med bra effekt

tranzer

Anbefalte innlegg

Hei.. jeg har ikke leita så bra etter noen lignende tråd men starter denne alikavell..

asso jeg bare lurte på om det finnes en knall bli "førstebli" med en ganske bra motor inni men billig

har hørt at Ford Scorpio 93MOD har en ganske bra motor i de, veit dere noen andre?

MVH Tranzer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er en "bra" motor? En som bruke lite drivstoff? En som er sterk på lavt turtall? En som har høy turtallssperre? En som er slitesterk? En som har turbo? En som har lite problemer? Og så videre..

Hvorfor akkurat 93 mod scorpio? Samme motorene ble levert i '91 også...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjørt en Scoorpio selv, men bare kommer med noen meninger angående dette:

Jeg regner dermed at du mener en noenlunde rask motor når du sier at du skal ha en "bra motor"

Scorpio er en ralativt stor og tung bil.

120 HK'er i en Scorpio kan jeg ikke levende forestille meg er noe kraftmaskin. Helt grei motor så klart, men ikke noen racer.

Da ville jeg heller kjøpt meg en mindre og dermed billigere bil og heller gått for en litt nyere modell med middels motor. Man må da sef. gi slipp på litt komfort. Men til gjenngjeld så får man en bil som er litt kjappere i avtrekkeren.

Scorpio med 6'er og 120 HK'er er sikkert en flott bil med grei motor som er seig og som derfor også tåler ett støyt. Men hvis man skal se på akselerasjon, så tror jeg du kommer deg like fort frem og om ikke fortere, med en mindre og nyere bil med rundt 100-120 HK'er.

Men som sagt.. litt mer info hadde vert fint :)

Lenke til kommentar
Scorpio med 6'er og 120 HK'er er sikkert en flott bil med grei motor som er seig og som derfor også tåler ett støyt. Men hvis man skal se på akselerasjon, så tror jeg du kommer deg like fort frem og om ikke fortere, med en mindre og nyere bil med rundt 100-120 HK'er.

Du kan jo spørre han som kjører en sort nissan 200sx s14a hva han syns om å bli frakjørt av en slapp fordmotor på snaut 3 liter ;)

Lenke til kommentar

Du kan jo spørre han som kjører en sort nissan 200sx s14a hva han syns om å bli frakjørt av en slapp fordmotor på snaut 3 liter ;)

Okay... åssen motor var det i den Nissan'en da?

Lenke til kommentar

Da var det vel neppe bilen som gjorde forskjellen,

men hvor mye sjåføren satset.

Lenke til kommentar

Volvo med turbo er overprisa så det holder. Synes jeg.

Og kremt: har du kjørt org. s14a så har du skjønt hvorfor han ikke klarte å henge med fra 0 til et stykke uti 2.giret.

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar

tranzer, en ting å huske på er vekt, det er minst like viktig som hester. I tillegg vil lette biler ligge bedre i svingene, forutsatt korrekt vektfordeling.

En bil på 800 kg med 100 hester er bedre enn en bil på 1500 kg med 180 hester (dog tyngre biler med større motor oppnår høyere topphastighet, men det er vel mindre aktuelt på norske veier).

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar
Kjøp deg en volvo 740 tic!

De går bra (184 hester org tror jeg det var, ca 215-220 med chip) og er i tillegg MEGET kollisjonssikre :)

Har kjørt en slik. Meget rask i rett linje, men tung som et tog. På veldig svingete veier klarte ikke eieren å kjøre fra meg når jeg lå bak i en Citroën BX14 (74HK, veldig lett bil).

Lenke til kommentar

Du kjøper en delebil og tar motoren, evt. kjøpe motor alene. Men bare glem den tanken, du klarer ikke bytte motoren, du får det ikke godkjent, og det er bare tull med en sterk bil som ligger i svingen som en kjerre fra 1800 tallet.

Her har du forresten en 200hk lada. Men den har fått en full gjennomgang på understell også, noe som står bedre i stil med resten av bilen.

http://www.youtube.com/watch?v=wIo9EgDOReU...feature=related

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...