tranzer Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hei.. jeg har ikke leita så bra etter noen lignende tråd men starter denne alikavell.. asso jeg bare lurte på om det finnes en knall bli "førstebli" med en ganske bra motor inni men billig har hørt at Ford Scorpio 93MOD har en ganske bra motor i de, veit dere noen andre? MVH Tranzer Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hva er en "bra" motor? En som bruke lite drivstoff? En som er sterk på lavt turtall? En som har høy turtallssperre? En som er slitesterk? En som har turbo? En som har lite problemer? Og så videre.. Hvorfor akkurat 93 mod scorpio? Samme motorene ble levert i '91 også... Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) tja en på rundt 120 hester.. og ganske bra turtall hvorfor den forden tokk meg bare en liten tur på finn.no, det er ikke noe spesielt med den bilen.... men 91 mod ja, skal sjekke den Endret 11. januar 2008 av tranzer Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg mente ikke at en '91 modell var et bedre valg, hvis det var det du trodde... Må nesten ha 6'er hvis du skal ha scorpio. Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 hehe såpass ja.. men veit du noen andre biler som har sånne vanelig stock motor som er gode? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg har ikke kjørt en Scoorpio selv, men bare kommer med noen meninger angående dette: Jeg regner dermed at du mener en noenlunde rask motor når du sier at du skal ha en "bra motor" Scorpio er en ralativt stor og tung bil. 120 HK'er i en Scorpio kan jeg ikke levende forestille meg er noe kraftmaskin. Helt grei motor så klart, men ikke noen racer. Da ville jeg heller kjøpt meg en mindre og dermed billigere bil og heller gått for en litt nyere modell med middels motor. Man må da sef. gi slipp på litt komfort. Men til gjenngjeld så får man en bil som er litt kjappere i avtrekkeren. Scorpio med 6'er og 120 HK'er er sikkert en flott bil med grei motor som er seig og som derfor også tåler ett støyt. Men hvis man skal se på akselerasjon, så tror jeg du kommer deg like fort frem og om ikke fortere, med en mindre og nyere bil med rundt 100-120 HK'er. Men som sagt.. litt mer info hadde vert fint Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Scorpio med 6'er og 120 HK'er er sikkert en flott bil med grei motor som er seig og som derfor også tåler ett støyt. Men hvis man skal se på akselerasjon, så tror jeg du kommer deg like fort frem og om ikke fortere, med en mindre og nyere bil med rundt 100-120 HK'er. Du kan jo spørre han som kjører en sort nissan 200sx s14a hva han syns om å bli frakjørt av en slapp fordmotor på snaut 3 liter Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Scorpio med 6'er og 120 HK'er er sikkert en flott bil med grei motor som er seig og som derfor også tåler ett støyt. Men hvis man skal se på akselerasjon, så tror jeg du kommer deg like fort frem og om ikke fortere, med en mindre og nyere bil med rundt 100-120 HK'er. Du kan jo spørre han som kjører en sort nissan 200sx s14a hva han syns om å bli frakjørt av en slapp fordmotor på snaut 3 liter Okay... åssen motor var det i den Nissan'en da? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Scorpio med 6'er og 120 HK'er er sikkert en flott bil med grei motor som er seig og som derfor også tåler ett støyt. Men hvis man skal se på akselerasjon, så tror jeg du kommer deg like fort frem og om ikke fortere, med en mindre og nyere bil med rundt 100-120 HK'er. Du kan jo spørre han som kjører en sort nissan 200sx s14a hva han syns om å bli frakjørt av en slapp fordmotor på snaut 3 liter Da var det vel neppe bilen som gjorde forskjellen, men hvor mye sjåføren satset. Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg liker å tro at han satsa, da det var han som tok initiativet til å begynne med. Og i tillegg stoppa han meg etterpå for så å gjette på minst 200hk i bilen min. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg liker å tro at han satsa, da det var han som tok initiativet til å begynne med. Og i tillegg stoppa han meg etterpå for så å gjette på minst 200hk i bilen min. Haha, hørtes ut som litt av en røverhistorie egentlig. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Kjøp deg en volvo 740 tic! De går bra (184 hester org tror jeg det var, ca 215-220 med chip) og er i tillegg MEGET kollisjonssikre Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 hmm de er ikke så dårlige de.. takk Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Volvo med turbo er overprisa så det holder. Synes jeg. Og kremt: har du kjørt org. s14a så har du skjønt hvorfor han ikke klarte å henge med fra 0 til et stykke uti 2.giret. Endret 12. januar 2008 av Erik Braseth Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) tranzer, en ting å huske på er vekt, det er minst like viktig som hester. I tillegg vil lette biler ligge bedre i svingene, forutsatt korrekt vektfordeling. En bil på 800 kg med 100 hester er bedre enn en bil på 1500 kg med 180 hester (dog tyngre biler med større motor oppnår høyere topphastighet, men det er vel mindre aktuelt på norske veier). Endret 12. januar 2008 av tronni_87 Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 ojsann.. det har jeg aldri tenkt på før, men funker det bare ann å kjøpe en super motor som feks 4g63 motor "drømm" i en lada, men så tenkte jeg at skruene og sånt ting ikke ville passe inn.. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 med mindre du er en meget kompetent mekaniker kan du bare glømme å svitsje motorer, vertfall de som ikke er bolt-on... sikt heller på en lett bil med mye hester orginalt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Kjøp deg en volvo 740 tic! De går bra (184 hester org tror jeg det var, ca 215-220 med chip) og er i tillegg MEGET kollisjonssikre Har kjørt en slik. Meget rask i rett linje, men tung som et tog. På veldig svingete veier klarte ikke eieren å kjøre fra meg når jeg lå bak i en Citroën BX14 (74HK, veldig lett bil). Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 hohoh.. men hvor får man kjøpt en hel motor? ville vært konge å komme opp med en lada som har 200hk eller noe Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Du kjøper en delebil og tar motoren, evt. kjøpe motor alene. Men bare glem den tanken, du klarer ikke bytte motoren, du får det ikke godkjent, og det er bare tull med en sterk bil som ligger i svingen som en kjerre fra 1800 tallet. Her har du forresten en 200hk lada. Men den har fått en full gjennomgang på understell også, noe som står bedre i stil med resten av bilen. http://www.youtube.com/watch?v=wIo9EgDOReU...feature=related Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå