Svein_Jarle Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Heihei! I dag kom det en pakke til meg fra netshop med et etterlengtet hovedkort i. Jeg hadde bestilt P5N32-E (demo, erstatning fra leverandør), og det var dermed litt billigere enn vanlig. Forsikra meg også om at det ikke var snakk om plus-utgaven, som er basert på 650i, og ikke 680i, slik jeg var ute etter... I pakken lå en eske påskrevet P5N32-E, og det var store reklamer for 680i på eska. Var da sikker på at jeg hadde fått rett... Nå er jeg imidlertid ikke lenger så sikker på det. Når jeg pakket ut hovedkortet oppdaga jeg nemlig noe annet. over der hvor kortets modellnummer skal være trykket på, stod det en klistrelapp hvor det stod "ASUS P5N32-E SLI PLUS", og jeg ble med en gang veldig usikker... Gikk på nettet for å sjekke ut bilder av de respektive hovedkort, for å se hvordan de ser ut, og det ser ut til at jeg har en fin miks mellom begge. Dvs, fargene på enkelte deler (som s-ata-portene) samsvarer med plus-utgaven, men kortet mitt har en chip som det ikke har. Den chipen har imidlertid utgaven som ikke er plus. Nysgjerrig på hva dette egentlig kunne være, fikk jeg lirket bort klistrelappen, og der stod det noe helt annet. Der kunne jeg lese at kortets navn er Striker Extreme... Jaha... Det som skiller layouten på kortet fra Striker Extreme er at denne har P5N32-Es kjølesystem, og ikke Striker Extremes veldig fancy, snirklete heatpipes... Så nå lurer jeg rett og slett på hva jeg skal gjøre. Klage til Netshop, eller bare montere kortet, se hva BIOS og CPU-Z sier, og være fornøyd om det er et 680i-kort... Om det er 650i, kommer jeg utvilsomt til å klage... Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Da har jeg montert og testa det, og det er et 650i-basert hovedkort, nemlig det det stod på kortet - P5N32-E SLI Plus. Det blir en kjapp telefon til Netshop på mandag, tenker jeg... Noen som har erfaringer med hvordan Netshop takler slike ting? Altså, må jeg sende hovedkortet i retur og vente mange dager på å få nytt, eller hvordan gjøres det? Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Da har jeg montert og testa det, og det er et 650i-basert hovedkort, nemlig det det stod på kortet - P5N32-E SLI Plus. Det blir en kjapp telefon til Netshop på mandag, tenker jeg... Noen som har erfaringer med hvordan Netshop takler slike ting? Altså, må jeg sende hovedkortet i retur og vente mange dager på å få nytt, eller hvordan gjøres det? P5n32 plus er basert på samme pcb'en som striker.. Hville heller beholdt det, angrer litt at jeg ga bort mitt p5n32 plus og skaffet striker extreme.. Har hatt 2 strikere og har cpu init problem på begge og må sendes tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå