Gå til innhold

Begynner snart på IT-support trenger tips.


Duqe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Første linje support? eller skal du være noe annet? Første linje handler stort sett om å lese opp fra en liste og sende ting videre oppover i systemet.

 

Det er 1-linje support, ja. Vil helst ikke tabbe meg ut, noe jeg bør unngå å gjøre?

Lenke til kommentar

jeg har vel lært opp ca 5 stk i support det siste året, og veldig godt tips er å ALLTID være sikker i din sak.

tror du at du har rett, så har du rett, ALDRI tvil på det du sier, da vil brukeren du hjelper også tvile.

når du tviler blir brukeren gjerne sur og du får kjeft for at du ikke kan jobben din.

men igjen, har du virkelig ikke peiling, så si det.

ikke si f.eks "jeg mener å huske at" eller "jeg tror".

 

og når det gjelder når de spør hvor lang tid det tar, og du ikke har peiling, så tipp, og legg på litt tid, de blir mye mer fornøyd når de faktisk hører ca når noe blir ordnet, selv om du ikke har peiling.

 

men, som Duqe sier, ventelo support regner jeg med at består av å lese fra en liste og sende saken videre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...