lektroluv Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Both Sony and Microsoft have released multiple hardware revisions and packages since launching their gaming consoles, but today Sony has announced a bold step: the company is discontinuing the 20 and 60GB PlayStation 3 models in Japan, effectively ending backwards compatibility support in that country. In Japan the 40GB model, which will not play PS2 titles, will be the only unit available after the two other SKUs are sold out at retail, and will cost ¥39,980 ($341). Les alt Dette håper jeg ikke skjer her... Lenke til kommentar
LeBateleur Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Dette håper jeg ikke skjer her... Har ikke dette allerede skjedd da? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Skriver på mobilen så gidder ikke finne kilden, men om trådstarter går inn på neogaf forumet så finner han det jeg tenkte på der. Sony sa nemlig også noe som dette, this does not mean that the 40gb will be the only SKU on the market. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Lover jo ikke godt for oss som venter på en ps2-kompitabel ps3... Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Dette håper jeg ikke skjer her... Har ikke dette allerede skjedd da? 60GB versjonen finnes vel enda? Skriver på mobilen så gidder ikke finne kilden, men om trådstarter går inn på neogaf forumet så finner han det jeg tenkte på der. Sony sa nemlig også noe som dette, this does not mean that the 40gb will be the only SKU on the market. Er vel denne du tenker på. link Blir spennende å se hva de gir ut i steden for. 80GB? Eller kanskje noe ekslusivt til Japan? Lenke til kommentar
Mr. Bridger Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 På en måte er det litt kjedelig at de fjerner PS2 støtten. Jeg har ikke PS2 og det er noen PS2 spill jeg godt kunne tenke meg. På en annen side så blir det litt gunstigere å importere en PS3 siden prisen blir lavere og feil sone på PS2 spill ikke lenger blir noe argument mot å importere. Lenke til kommentar
P1ay Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg tror ikke vi får se noen bakoverkompatibel PS3 før PS2 går ut av produksjon. En PS2 maskin ikke koster stort mer enn et vanlig spill, og Sony tjener ekstremt på dette. Lenke til kommentar
embrace_m3 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Håper ikke de forkaster BC for alltid.. Dette vil være viktig for meg uansett. 1 box to rule them all ftw. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Får håpe at 80 gb kommer til europa snart. Yesterday we reported that Sony Computer Entertainment Japan plans to discontinue the 20GB and 60GB models, which will leave the focus only on the 40GB model in the region. Following this announcement, many have questioned Sony’s focus for Europe and North America. While the European subsidiary of the company has yet to comment on the matter, Sony Computer Entertainment of America has confirmed that they will not realign their strategy at this moment, stating that they aim to continue their focus on the 40GB and 80GB SKUs. A company statement reads: "….SCEI made an announcement in reference to Japan no longer shipping the 20GB and 60GB PlayStation 3 configurations. We have already stopped shipping these in the US and have been focused on the 80GB and 40GB configurations, which are currently at retail. As we've said, we will also continue to read and evaluate market trends and communicate with consumers to determine appropriate configurations for each territory." However, readers should not jump the gun and expect an 160GB announcement any time soon. As it currently stands, the 80GB remains the top choice with the 40GB model being the bargain deal. Kilde Lenke til kommentar
kilik Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Tror vi ser en ny versjon med bakoverkompabilitet og Dual Shock 3 ganske snart. Mulig Sony ikke ønsker å være noe dårligere enn MS og slår til med 120 GB eller mer. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Bare til info for dere som ikke har fått det med dere: En ny ps3 60gb er umulig å få tak i norge nå. Får bare tak i 40gb. Jeg er ihvertfall glad for at jeg har 60gb versjonen! Kilik: jeg tror det kommer til å skje når produksjonspisene for ps3 er så lave at de kan gjøre dette uten at prisen vil stige merkbart. hele grunnen til at de trakk 60gb var jo at den rett og slett var for dyr. Endret 12. januar 2008 av Rasch Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 jeg tror det kommer til å skje når produksjonspisene for ps3 er så lave at de kan gjøre dette uten at prisen vil stige merkbart.hele grunnen til at de trakk 60gb var jo at den rett og slett var for dyr. Ikke sikkert det var grunnen.. Due to the removal of various components from the PS3's innards, coupled with smaller chip size, Sony has been able to cut the production cost of the PS3 by half since last year. Each console can now be produced at $400 a unit, rather than the $800 it was costing for each PS3 around November 2006. It's not clear whether this is the case for both the 40GB and the 80GB models, but it seems fair to assume that the 40GB is now selling at cost. What does this mean for consumers? More wiggle room with regards to pricing. We wouldn't at all be surprised to see a drop in price sometime this year. Don't expect it to come soon though. Sony are still riding a bit of a wave with regards to PS3 sales and with a number of high profile games coming out in the next few months, that can only improve. http://www.ps3fanboy.com/2008/01/11/ps3-pr...ts-cut-by-half/ Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Bare til info for dere som ikke har fått det med dere:En ny ps3 60gb er umulig å få tak i norge nå. Får bare tak i 40gb. Jeg er ihvertfall glad for at jeg har 60gb versjonen! Kilik: jeg tror det kommer til å skje når produksjonspisene for ps3 er så lave at de kan gjøre dette uten at prisen vil stige merkbart. hele grunnen til at de trakk 60gb var jo at den rett og slett var for dyr. Er det ikke noen elektro sjapper i langt vekk i stan som kanskje kan ha noen igjen da? Personlig tror jeg ikke vi får se bc på en stund, etter hva jeg hr hørt foretok Sony for en stund siden en kundeundersøkelse og der fant de ut at folk ikke var så opptatt av bc, så derfor fjernet de den for å lanserer en billigere modell. Har dessverre ikke noen kilde på dette. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jo, du får jo 60gb verjsonen fra USA for.eks. Men i Europa og Asia skal du være veldig heldig om du kommer over en. Og for min del så bryr ikke jeg meg heller om BC, men den ekstra plassen på disken (jada, vet at det å bytte ut harddisken er en enkel oppgave) og de to ekstra USB pluggene som har mest å si! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå