Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Dalacin mot kviser

anaconda

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bruker dalacin i ansiktet. Det ser faktisk ut til at det hjelper litt. Problemet blir ikke borte, men antall kviser reduseres betraktelig når jeg bruker dalacin.

Men i pakningsvedlegget står det at behandlingstiden bør være kort, og ikke overstige 3 måneder.

Har brukt dalacin i perioder nå. Kvisene forverres jo hvis jeg slutter å bruke dalacin. Er det noe farlig å bruke dalacin hele tiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt dalacin i flere år. Jeg har nok ikke brukt det daglig i tre måneder av gangen, men det har aldri vært tre måneder pause. For min del forsvant problemet nokså godt, i form av at kvisene ble mindre, bleke og holdt seg borte fra nese, kinn og hake. Har fremdeles kviser i panna, men de er betydelig mindre enn fra før jeg begynte å bruke Dalacin.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Ruben Johannes Gravdahl
Jeg har brukt dalacin i flere år. Jeg har nok ikke brukt det daglig i tre måneder av gangen, men det har aldri vært tre måneder pause. For min del forsvant problemet nokså godt, i form av at kvisene ble mindre, bleke og holdt seg borte fra nese, kinn og hake. Har fremdeles kviser i panna, men de er betydelig mindre enn fra før jeg begynte å bruke Dalacin.

Legen min sa ikke noe om de 3 månedene. men når jeg bruke dalacin, bruker jeg noe annet i tillegg som heter Epiduo. Disse to utfyller hverandre bra. dalacin om morgenen, og Epiduo om kvelden. Epiduo er en gele som ikke inneholder sprit, som dalacinen gjør. Kjansje du kan bruke Epiduo'en i tillegg til dalacinen. Man kan kjansje bli litt tørr av Epiduo'en men da har den en effekt:) håper dette gidde deg en ide:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...