Gå til innhold

lage ett bankgiro form?

Anbefalte innlegg

Har fått følgende oppgave:

Lag et skjema for betaling av bankgiro. Her skal dere ved bruk av forms mm lage et skjema hvor brukeren kan fylle inn alt som er nødvendig for å betale en bankgiro på nettet. For begge disse menypunktene skal actionfeltet iformet være tomt. Under ser dere et eksempel på hvordan et slikt form kan se. Bruker skal ha mulighet til å legge inn betalingsinformasjon, forfallsdato, Betalt av, Betalt til, Adresse, Postnummer, Poststed, KID, kroner, øre og til konto. Det skal gies tilbakemelding til brukeren om det legges inn ugyldige verdier og når betalingen er klar for overføring til bank.

noen eksperter som kan hjelpe, hadde vært fint, eller linker til noen eksempler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dette minner litt om phishing da. (utgi seg for å være en side for å fange opp sensitiv informasjon. i dette tilfellet en nettbank, kanskje for å fange opp brukernavn, passord og engangskoder)

Dette er som sagt en øvingsoppgave vis du leser første inlegget!, kun for å lære vi har fått denne.

Lenke til kommentar

det virker litt suspekt at du får en oppgave du ikke er i stand til å gjennomføre.

mener ikke noe stygt, men du sier jo du ikke vet hvor du skal begynne. da er det litt omfattende å forsøke å hjelpe. hva omfattet den forrige oppgaven du gjennomførte? (så vi får litt innblikk i hva du kan)

edit: denne eller denne kan kanskje gi deg noen svar. begge disse omfatter å legge inn, endre, slette og liste data fra og til en mysql tabell eller flere.

Endret av grimjoey
Lenke til kommentar
det virker litt suspekt at du får en oppgave du ikke er i stand til å gjennomføre.

mener ikke noe stygt, men du sier jo du ikke vet hvor du skal begynne. da er det litt omfattende å forsøke å hjelpe. hva omfattet den forrige oppgaven du gjennomførte? (så vi får litt innblikk i hva du kan)

Jeg har ikke spurt om dine meninger, du kan syns hva du vil for min del, jeg spør om en helt ususpekt teknisk ting ang php og forms, uten at jeg skal måtte forklare meg ovenfor deg hvorfor!

Lenke til kommentar
Dersom du finner ut hvordan det skal se ut i HTML så skal jeg fikse noe.

SLIK......................................................................................

.............................................

<html>

<h2>betalingsskjema</h2>

<form method="post" action="betalingsskjema.php">

Betal info. <input type="text" name="betalinfo" style="height: 91px; width: 198px">Forfallsdato <input type="text"

value="dd.mm.åååå" name="forfall"><br>

<table style="width: 500px">

<tr>

<td>Betalt av <input type="text" name="betaltav" style="height: 91px; width: 198px"><br></td>

<td>Betal til<br>

Navn<input type="text" name="navn"><br>

Adr.<input type="text" name="adresse"><br>

Postnr.<input type="text" name="postnr"><br>

Sted<input type="text" name="poststed"><br></td>

</tr>

</table>

<p>

KID<input type="text" name="kid">Kr<input type="text" name="kr" style="width: 50px">Øre<input type="text" name="ore"

style="width: 25px">Kontonr<input type="text" name="kontonr" style="width: 120px">

<input type="reset" value="Tøm felter">

<input type="submit" name="registrerAnsattKnapp" value="OK">

</form>

</html>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...