Gå til innhold

Om vinteren blir jeg doven og nedslått, råd?

Anbefalte innlegg

Hei

De siste to årene har jeg vært i utrolig god form. Før sommeren jogget jeg nesten hver dag i sol og regn. Spiste mye frukt og grønnsaker, syklet langt til skolen hver dag og var klassens suverent beste på kupertesten. Jeg følte meg strålende og presterte å legge meg tidligere, gjorde lekser og arbeidet i skoletimen. Alt ballet seg opp til en strålende tilværelse, og for en som slet med komplekser vedrørende valpefett på ungdomskolen, var dette veldig løftende for selvtilliten. Men etter hvert som solen ble mindre frekvent, omtrentlig rundt høstsesongen, ble jeg nedslått av mørket. Jeg prøvde å jogge litt, men kulda, slapsen og bilforurensing gjorde det lite fristende å gjenta affæren mer enn tre ganger. Så jeg har sluttet å trene, jeg har problemer med å sove, jeg gjør lite lekser, jeg spiser nokså usundt og føler meg slapp.

Heldigvis vokser jeg fortsatt i høyden, så jeg er fremdeles relativt tynn, men jeg merker at magen har vokst litt. Mest av alt er jeg interessert i å finne tilbake til den energien jeg hadde i fjor, men jeg er lite interessert i å vente til våren. Kan noen anbefale et godt alternativ til god trening om vinteren? Jeg liker å sykle og jogge, også løfter jeg gjerne litt vekter og tar litt armhevninger. Jeg bare finner ikke energien i vinterkulden. Jeg hater treningsstudioer, spinning og alt som er kunstig. Jeg vurderer eventuelt å svømme. Er det billig med sesongkort for badene i Oslo? Noen som vet hva dette koster ved Bislet bad (som er mitt nærmeste alternativ)? Er et treningsopplegg tilsvarende to, tre harde svømmeåtak i uken til å anbefale? Ser for meg at jeg kan svømme/løfte vekter frem til mai. Så kan jeg sykle og jogge igjen. Men det er vel dyrt..

Flott med tilbakemeldinger av alle slag :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spis maten din. (Jeg mener det!) Kosthold er ofte roten til slapphet.

Når det gjelder trening må du ha litt "heart". Hvis du rett og slett ikke ha det "som kreves" for å forbedre deg selv, er det ikke så mye folk her på forumet kan si til deg.

Du sier at du hater treningsstudio? Er det cardio du tenker på da, eller er det vekttrening også?

Hvis du "bare" hater cardio kan jeg forstå deg, men du har fremdeles en shitty holdning.

Step up!

Edit.

Du skal ikke si til deg at "faen heller, nå må jeg ut å jogge igjen." Eller "fuck, jeg orker ikke dra på det helvetes treningsstudio". Du skal si "Javel, det er hardt som faen, men det spiller ingen rolle. Jeg har satt meg et mål, så enkelt er det!"

"You gotta do what you gotta do"

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

Pleier å oppleve mye av det samme om vinteren. Har ikke energi til å trene like mye og trenger veldig mye søvn:

Mine råd er:

- Sov til kroppen våkner. Vet at dette er vanskelig i ukedagene hvor det er lite fristende å legge seg tidlig, men for meg har hvertfall søvnen mye og si.

- Spis mye

- Ta gjerne solarium

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...