Gå til innhold

Lav Effektiv klokkehastighet

Nismo88

Anbefalte innlegg

hey!

Jeg har et MSI K9A Platinum hovedkort ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324368 ) i min relativt nye pc. Jeg har slitt med litt dårlige ytelser på blant annet skjermkort, jeg vet ingenting er galt med det, det funker fint hos andre jeg har prøvd det til.

Etter jeg forsket litt fant jeg ut at effektiv klokkehastighet ligger på bare 201 MHz på hovedkortet, Jeg ser for meg at dette er lite.

Noen som har en formening om dette?

Er det noe jeg kan gjøre for å forbedre det?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det FSB det er snakk om?

Isåfall er det ikke like, for å få cpu klokkehastighet ganger du FSB med multiplier. (Eks 200FSB * 11 multiplier = 2200MHz)

Kan vi få specs og litt info fra f.eks SIW om hva det sier om klokkehastighet på cpu gpu og minne?

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Tingen er at jeg sliter med lav ytelse på skjermkort (får 6k i 3DMark 06), så nå går jeg gjennom komponenter for å se om noe er feilinstilt/defekt.

Akkurat nå er det hovedkort jeg stusser over, derfor spør jeg om noen av dataene ser rare ut eller om alt er som det skal.

Jeg byttet ut mitt GeForce 8800 GTS 640mb mot et GeForce 8800 GTX, uten at ytelsen gikk noe opp. Det er akkurat som om jeg har en flaskehals en plass, alt av hardware er nytt.

Er det eventuelt andre komponenter som kan spille inn? Ram, HD?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...