Sultana007 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Hei Er ikke sikker om det emne passer her men, prøver Jeg kjøpte bilen får ca 1 mnd siden, så gikk jeg med salgsmelding om til biltilsynet fordi jeg hadde ikke fått faktura av dem.. Når jeg var der oppe på biltilsynet og spurte hvorfor jeg ikke hadde fått faktura så sier han at jeg burde ha fått det..og bilen er på mitt navn, jaja ikke noe big deal tok med salgsmelding opp til biltilsynet og tok faktura og betale Omregistrering på 4550-. Da tok jeg med kvittering opp til biltilsynet så sier de at jeg kan slippe å betale Omregistrering siden han som eide bilen før hadde bare hatt bilen i ca 1 mnd før han solgte til meg. NÅ har jeg tatt å betalt til biltilsynet før jeg visste om det.. nå sier biltilsynet at hvis han jeg kjøpte bilen av tar å sender Vognkortdel2 så slipper jeg å betale (eller får pengene tilbake) Tok å ringte til han jeg kjøpte bilen av og han vil at jeg skal ta å betale han får å få den vognkortdel2 , jeg må ta med dem vognkort til biltilsynet innen 2 uker hvis jeg skal få tilbake de 4550-, Han vil ha en del av pengene sier han Er det lov ?? hva skal jeg gjøre??hvordan er reglene?? vi hadde ikke avtalt noe sånt før jeg kjøpte bilen har han lov til å "kreve" litt av de 4550 kr?? Endret 11. januar 2008 av Sultana007 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) For noe tull hvis dette ikke er KLART avtalt på forhånd så bare be han klappe igjen kjeften og ikke finn på og gi denne sleipingen noen penger tilbake. Det er riktig at hvis en bil blir omreg innen 2 mnd fra betalt reg avgift så er avgiften gratis for neste kjøper og har du betalt dette alikevel så får du pengene tilbake. NB-Vongkort del 2 skal følge bilens eier/sendes inn til Vegvesenet og tidligere eier har ingen rett til å bruke dette som et press middel for å få penger av deg.. Endret 11. januar 2008 av Jada-jada Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Han påstår at jeg ''stjeler'' fra han.. ? Skal jeg bare ta å vente eller hva skal jeg gjøre? Jeg må ha den vognkort del2 innen 2 uker Skjønner ikke hva jeg skal gjøre Når er det han må sende den vognkortdel2 til meg ??? Er helt blankk Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 For en idiot. Har du noen salgsmelding, som beviser at du er rettsmessige eier av bilen? I så fall er ikke del2 påkrevd for å få omregistrert bilen. Jeg har i hvert fall sluppet unna med det. Hør med personene på trafikkstasjonen, og forklar situasjonen. Det er de som sitter med makten og kunnskapen akkurat her. I aller verste fall kan du vel kanskje anmelde karen for et eller annet. Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 jaja bilen er jo på mitt navn og tok jo å betalte faktura'en etter jeg hadde levert salgsmedlingen .. har kvitteringen også skal ta å høre med biltilsynet hva jeg skal gjøre .. ! Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) jaja bilen er jo på mitt navn og tok jo å betaltefaktura'en etter jeg hadde levert salgsmedlingen .. har kvitteringen også skal ta å høre med biltilsynet hva jeg skal gjøre .. ! Da har du fått feil info i såfall og kan bare glemme vognkort del 2 "du trenger det ikke" og vil få tilbakebetalt pengene dine. Ta kontalt med Statens vegvesen på mandag og si at du har omregregistert en bil på deg men at den har hatt to eiere på en mnd så du krever dine penger tilbake "verre er det faktisk ikke" for du vil få pengene tilbakebetalt du som er eier av bilen så gratulere. Selger/drittsekk kan bare sitte med sitt vognkort del 2 eller ramme det inn :!: Endret 11. januar 2008 av Jada-jada Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 åjaa hehe Tusen takk får alle svarene Skal ta å gå personlig til statens vegvesen og bli kvitt det tullet her Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Ringte Statens vegvesen og de sier at jeg må !! ha vognkort del2 får at bilen skal bli på mitt navn !!!! !!!!!! Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Si at vognkort del 2 er tapt/mistet/stjålet. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 For en idiot! Selger har plikt til å levere inn vognkort del 2! Han kan ikke kreve penger for å levere det inn! Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg sa det at han har klart å miste den da sier statensvegvesen at da må han gå på intenett(hjemmesiden dems) også fylle skjema og ha underskrift også sende det til dem Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 For det første, er det her viktig å skille mellom Vegvesenet (Biltilsynet) og Tollvesenet. Å ringe BT for å få igjen for mye betalt omregavgift, er som å ringe Rimi for å klage på frukten på Kiwi. Har du betalt for mye (eller dobbelt, eller unødvendig mye som i ditt tilfelle), sender du et lite brev til Tollvesenet der du forklarer situasjonen, og legger ved stemplet kvittering på innbetaling. Per definisjon skal du få igjen dette automatisk, men dette kan fort ta laaaang tid, så et lite brev setter fortgang i prosessen. jaja bilen er jo på mitt navn og tok jo å betaltefaktura'en etter jeg hadde levert salgsmedlingen .. har kvitteringen også skal ta å høre med biltilsynet hva jeg skal gjøre .. ! Da har du fått feil info i såfall og kan bare glemme vognkort del 2 "du trenger det ikke" og vil få tilbakebetalt pengene dine. Ta kontalt med Statens vegvesen på mandag og si at du har omregregistert en bil på deg men at den har hatt to eiere på en mnd så du krever dine penger tilbake "verre er det faktisk ikke" for du vil få pengene tilbakebetalt du som er eier av bilen så gratulere. Selger/drittsekk kan bare sitte med sitt vognkort del 2 eller ramme det inn :!: Ang avgift, se over. Ang vognkort del 2, trenger han dette. Det han antageligvis mener, er at det ligger salgsmelding til hans navn, bilen er ikke omregistrert, til dette trenger han vognkort del 2 som tidligere eier sitter på. Ringte Statens vegvesen og de sier at jeg må !! ha vognkort del2 får at bilen skal bli på mitt navn !!!! !!!!!! Vognkort del 2 er et verdipapir/skjøte/etc, og kreves derfor innlevert ved omregistrering. Litt vanskeligere, men dette systemet ble innført av en grunn (hvor lett var det ikke før å omregistrere biler falskt i hytt og vær?) Si at vognkort del 2 er tapt/mistet/stjålet.Kun registrert hovedeier i det aktuelle vognkortet kan melde dette tapt, dette er ikke noe ny eier kan gjøre, av samme grunn som over. Til trådstarter; Dessverre har du kun 2 uker på deg, evt kan du avskilte bilen innen 2 uker, da får du litt mer tid dersom du har mulighet til dette og ikke er avhengig av bilen (de 2mnd regnes som påskiltet tid, så bilen kan stå avskiltet fra i dag og 12 år frem i tid, og du vil fremdeles på gratis omreg). Tidligere eier har ingen grunn til at du skal betale han penger, men dessverre kan han sette seg på bakbeina og nekte å utgi del 2. BT kan sjeldent hjelpe i slike sammenhenger, et forslag kan være å true med politiet. En annen løsning kan være å true med å levere bilen tilbake siden du ikke får omregistrert bilen. Har ikke dere avtalt noe angående avgiften, er det kjøper som skal ordne dette. At tidligere eier er såpass lite oppegående at han ikke har fått med seg at det er gratis (og dermed kunne kompensert pris og opplyst om dette i salgssum), er hans problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå